اردوهای جهادی؛

پای کار مردم از قدمگاه تا زلزله خوی

«علی آقابیگی» جزو جوانانی است که فعالیت جهادی خود را از پایگاه محل خود و از سن نوجوانی آغاز کرده و اکنون مسئول گروه جهادی امام علی است که هر جا و هر زمان نیاز بوده به یاری مردم شتافته است چنان چه دوران کرونا و زلزله خوی از تجربه‌های اخیر جهادی اوست.
کد خبر: ۶۸۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ - 28August 2024

پای کار مردم از قدمگاه تا زلزله خوی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، پایگاه‌ها در مساجد از آغاز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) نقش محوری در انسجام مردم و مامن قرار دادن مساجد داشته و بر همین اساس امام راحل تاکید به ایجاد پایگاه در مساجد می‌کردند تا به عنوان سنگر در برهه‌های مختلف، چون تاریخ صدر اسلام نقش ایفا کند.

با این او. صاف حضور جوانان از رده‌های مختلف سنی در مساجد و پایگاه‌ها جلوه دیگری به کارکرد این دو مولفه بزرگ در تربیت نسلی پاک و متعهد داده است چنان چه نقش آفرینی جوانان را در عرصه‌های مختلف و برهه‌های گوناگون از آغاز انقلاب تاکنون شاهد بودیم.

علی آقابیگی یکی از همین جوانان انقلابی و مسجدی است که به قول خودش فعالیت پایگاهی را از ۱۴ سالگی آغاز کرده و همچنان پس از سال‌ها از آن روز پای کار مسجد و پایگاه است، آنچه می‌خوانید حاصل گفت گو گوی با این جوان مسجدی است؛

 خودتان را معرفی بفرمایید؟ 
بسم الله الرحمن الرحیم - بنده علی آقابیگی هستم و در سال ۱۳۶۳ در یکی از محلات قدیمی شهر هادیشهر به نام «محله قدمگاه» به دنیا آمدم.

 درباره عرصه فعالیتی خود بفرمایید از چه سالی و با چه انگیزه‌ای آغاز کردید؟ 
از آنجایی که خانه ما دقیقا با پایگاه محله دیوار به دیوار بود، از همان دوران کودکی با بسیج و پایگاه آشنا شدم و در ۱۴ سالگی رسما وارد پایگاه ۱۴ معصوم محله مان شدم و در فعالیت‌های مختلف شرکت فعالانه داشتم که حضور در حرکت‌های جهادی بخشی از این فعالیت‌ها بود، اما به صورت جدی و رسمی فعالیت خودم را در نقش سرگروهی جهادی از سال ۱۳۹۲ آغاز کردم.

محل فعالیت تان کجاست و عرصه فعالیت تان در چه زمینه‌ای است؟ 
محل فعالیت ما عمدتا در شهرستان جلفا و مناطق و روستا‌های محروم این شهرستان می‌باشد که به فراخور شرایط مانند وقوع زلزله در شهرستان‌های ورزقان، خوی و سیل در استان گلستان و. در خارج از شهرستان و استان خودمان نیز فعالیت می‌کنیم. 

با چه هدفی فعالیت دارید و چند نفر در عرصه فعالیتی تان مشغول هستند؟ 
در اینجا اجازه بدهید مطلبی را خدمتتان عرض کنم. من به صورت پیوسته تحولات دهه ۶۰ را مطالعه میکردم و هم اکنون نیز این کار را انجام می‌دهم. فعالیت‌های جهاد سازندگی خیلی توجه من را به خود جلب کرد و در این باره تحقیقات و مطالعات زیادی انجام دادم و متوجه شدم دلیل موفقیت‌های گسترده این نهاد کاملا انقلابی، فعالیت‌های جهادی و خارج از بروکراسی اداری آن بوده و تصمیم گرفتم فعالیت‌های خود را ضمن هدفمند و ساختارمند کردن، گسترش بدهیم و برای کلیه فعالیت‌ها ضمن انجام برنامه ریزی، دایره فعالیت خود را نیز گسترش بدهیم و به عنوان محملی برای جذب و فعالیت اقشار مختلف مردم که قصد انجام حرکت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه را دارند، عمل کنیم و تا کنون به لطف و مرحمت خداوند متعال در حدود ۱۰۰ نفر به صورت شناور و مقطعی در حوزه‌های مختلف با ما همکاری دارند. 


از اقدامات و موفقیت‌های عرصه فعالیت تان بفرمایید؟ 
در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا، ما از همان روز‌های اول که هنوز هیچ دستور یا ابلاغی از رده‌های مافوق ابلاغ نشده بود سریع با اعضای گروه تشکیل جلسه دادیم و طبق پیش بینی که از بحران پیش رو می‌کردیم، فعالیت هایمان را ساماندهی کردیم و در حوزه گندزدایی اماکن و معابر، تامین بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های بی بضاعت و کم درآمد، همکاری با اداره بهداشت و درمان در امر غربالگری و ... همکاری گسترده‌ای داشتیم و می‌توان گفت یکی از تجربه‌های موفق ما در امورات جهادی بود که خاطرات آن روز‌ها از اذهان مردم و خودمان هیچ وقت پاک نخواهد شد. 

 هر آنچه لازم است بیان شود بفرمایید؟
در پایان لازم می‌دانم از همه بچه‌های گروه جهادی امام علی (ع) از جمله برادران عزیز و جهادی ام علی علی زاده، برادر مسعود آدمی و محمد کمالی اقدم و سایر دوستانی که خالصانه و بی منت در این سال‌ها با گروه همراه بوده اند و در سخت‌ترین روز‌های فعالیت گروه از جمله روز‌های شیوع کرونا و زلزله غمبار شهرستان خوی، بی هیچ چشم داشتی شبانه روز در کنار ما بوده اند تشکر ویژه‌ای داشته باشم و امیدوارم در پرتو الطاف خفیه‌ای الهی بتوانیم در خدمت آرمان و اهداف والای انقلاب اسلامی باشیم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار