برگزاری محفل عزاداری ایام پایانی ماه صفر در سالگرد شهادت سردار «مهدی زین‌الدین»

محفل روضه ایام پایانی ماه صفر همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و برادرش مجید، در خانه موزه شهیدان زین الدین واقع در کوچه ۳۰ خیابان شهدا (صفاییه) قم در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ - 03September 2024

برگزاری محفل عزاداری ایام پایانی ماه صفر در سالگرد شهادت سردار «مهدی زین‌الدین»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل روضه ایام پایانی ماه صفر، طبق سال‌های گذشته همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و برادرش مجید و به یاد پدر بزرگوارشان مرحوم «عبدالرزاق» با حضور خانواده و همرزمان شهید، فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولان استانی در خانه موزه شهیدان زین الدین، در حال برگزاری است.

این محفل معنوی از روز جمعه ۲۵ صفر مصادف با ایام رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا پایان ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ظهیری و مرثیه سرایی احمد بهرامی و حسن مالکی نژاد برقرار است.

سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ دوم لشکر بود، در ۲۷ آبان سال ۱۳۶۳ مصادف با ۲۴ صفر ۱۴۰۵ هجری قمری در مسیر کرمانشاه به سمت شهر مرزی سردشت در آذربایجان غربی، بر اثر کمین گروهک ضدانقلاب در تپه دارساوین به شهادت رسیدند.

این دو شهید والامقام، طی مراسم باشکوهی همزمان با ایام سالگرد رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قم تشییع و در قطعه پنج گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شدند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار