امام جمعه کرمان:

باید نسل جوان را با الگوهای تربیت اسلامی دین آشنا کنیم

«علیدادی سلیمانی» با اشاره به اینکه تاریخ از جنایات آمریکا و تضییع حقوق مردم جهان نخواهد گذشت، گفت: قدرت‌های زورگو در دنیا یک جریان درست می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند و حادثه برج‌های دوقلو یک جریان‌سازی برای اشغالگری آمریکا بود.
کد خبر: ۶۸۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ - 06September 2024

قدرت‌های زورگو دنیا با یک جریان  تلاش می. کنند به اهداف شوم خود برسند/وباید نسل جوان را با الگوهای تربیت اسلامی دین آشنا کنیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی، اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرماید بندگان خدا پرهیزگار باشید مانند آن انسانی که بر هوا و هوس خود چیره شده و غلبه کرده است و همانند فردی باشید که شهوت خود را کنترل کرده و بر عقل و اندیشه خود در جهت رضایت خداوند استفاده می‌کند.

وی در ارتباط با عوامل تربیت اسلامی انسان از منظر قرآن کریم عنوان کرد: الگوسازی در جامعه دینی اهمیت زیادی دارد و مهمتر از شخصیت‌سازی، شخصیت پردازی است؛ یعنی تلاش کنیم که مردم به الگویی که در جامعه وجود دارد اقتدا کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید نسل جوان جامعه را با الگوهای تربیت اسلامی مورد توجه دین آشنا کنیم و این شخصیت به جامعه معرفی شود، افزود: باید جامعه از الگوها بهره ببرند و در نگاه دینی باید شخصیت‌ها و الگوها را به جامعه معرفی کرد و قرآن کریم در شخصیت پردازی بی‌نظیر است. 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به اشخاصی اشاره کرده و آنها را به خوبی معرفی کرده است، ادامه داد: آیات متعددی از قرآن کریم به شخصیت پردازی الگوهای اسلامی پرداخته است؛ قرآن حضرت ابراهیم خلیل‌الله را به‌عنوان یک اسوه حسنه معرفی می‌کند و به یاران او را نیز اشاره می‌کند که در تمام سختی‌ها در کنار پیامبر خدا بودند و فرمود این افراد الگوی مهم و مطمئنی برای شما هستند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مردم به عمل افراد نگاه می‌کنند و بر اساس اعمال فرد او را به‌عنوان الگو انتخاب می‌کنند، گفت: خداوند در مورد شخصیت حضرت موسی (ع) در قرآن می‌فرماید آن حضرت یک الگوی بزرگ برای جامعه دینی است و موسی (ع) از هر انحرافی به دور و مخلص است و نسبت به راه شیطان نفوذناپذیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن انبیای الهی را از صالحین معرفی می‌کند و لقب برخی افراد را آورده است، افزود: خداوند در قرآن شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را معرفی می‌کند که در خط هدایت الهی قرار دارد و تاکید کرده است به او اقتدا کنید و به هر اندازه بیشتر بتوانید زوایای شخصیتی رسول خدا را بشناسید و آن را الگو قرار دهید موفق‌تر خواهید بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قرآن در بخشی دیگر گروه‌های نیک و صالحی را معرفی کرده که به‌عنوان الگوی برتر از آنها استفاده کنیم، ادامه داد: قرآن می‌فرماید جماعتی که در رکاب پیامبر (ص) قرار دارند در مقابل دشمن هیچ نرمش و کرنشی ندارند و در مواضع سیاسی و اجتماعی خود مقابل دشمن سرسخت و قوی هستند و در جبهه خودی اهل گذشت و ایثار می‌باشند و در جایی دیگر می‌فرماید مسلمانان می‌توانند الگویی برای بشریت باشند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم امت برتر مورد تاکید قرآن کریم باشیم باید اهل رعایت اخلاق باشیم و امروز ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلامی است و باید شخصیت‌های سیاسی آن و جامعه اسلامی به ویژگی‌های یک جامعه الگو که در قرآن آمده است توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

امام جمعه کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت امام عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: تمام این مناسبت‌ها فرصتی برای شناخت دین خدا است و در این مسیر باید خود را به زندگی ائمه اطهار (س) نزدیک کرده و از آنها الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ایام ترور مبارز نستوه از جبهه مبارز افغانستانی احمد شاه مسعود را در پیش داریم که سال‌ها برای سربلندی ملت افغانستان مبارزه کرد، گفت: سالروز قیام خونین 17 شهریور است که یک جریان قدرتمند دفاع از حق و انقلاب بود و باعث شد حکومت طاغوت از آن روز به بعد هر روز بیشتر عقب‌نشینی کند و به روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کمک کرد و شهدای 17 شهریور با خون خود قیام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حادثه‌ای که ابهامات زیادی در دنیا از آن وجود دارد حمله به برج‌های دوقلو در آمریکا است و اجازه ندادند هیچ محقق و تحلیل‌گری در مورد آن صحبت کند و تاریخ در آینده زوایای پنهان این حادثه را روشن خواهد کرد، گفت: آمریکا به بهانه واهی حمله به برج‌های دوقلو، به افغانستان و عراق حمله کرد، دست به اشغال و خونریزی امت اسلامی زد، مردم آن را قتل عام کردند و تاریخ از آن نخواهد گذشت.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه تاریخ از جنایات آمریکا و تضییع حقوق مردم جهان نخواهد گذشت، بیان کرد: قدرت‌های زورگو در دنیا یک جریان درست می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند و حادثه برج‌های دوقلو یک جریان‌سازی برای اشغالگری آمریکا بود.

وی با بیان اینکه در آستانه صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب هستیم که یک بیانیه کاملاً حکیمانه و عالمانه است که به جهان اسلام صادر شد، گفت: اولین مسئله آن است که آنچه بر ما در گام اول گذشته است باید توجه شود و کشور در گام اول ظرفیت‌ها و استعدادهایی داشته که به خوبی استفاده نشده است و در گام دوم باید از آن استفاده کنیم.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه توجه به نسل جوان تحصیلکرده انقلابی فعال متخصص کشور اهمیت زیادی دارد چرا که باید چرخ‌های فعال کشور را در عرصه‌های مختلف به دست بگیرد و مسیر باید برای او باز شود، افزود: از نسل جوان باید در کنار تجربه انسان‌های موفق استفاده کرد و تاکید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود برنمی‌دارد و در چهل سال گام اول انقلاب تجربه کردیم که هر کجا از دشمن غفلت کردیم ضربه خوردیم و هر جا اعتماد کردیم و به دشمن لبخند زدیم آسیب جدی جبران ناپذیری دیدیم و کشور عقب افتادگی و خسارت شد، ادامه داد: از تجربه تلخ اعتماد به دشمن در گام اول انقلاب نباید در گام دوم استفاده کرد و نباید به دشمن فرصت داد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه لبخند زدن در مقابل دشمن و غفلت کردن از او در گام دوم انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد و کشور را به عقب می‌برد، تاکید کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید در مقابل دشمن محکم و قوی ایستاد و فرصت ضربه زدن را از او گرفت.

وی با اشاره به اینکه اتکا به ظرفیت داخل کشور و توجه به وحدت و همدلی و فاصله گرفتن از اختلاف رمز موفقیت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی است و پیشرفت ما را رقم می‌زند، گفت: مسلمانان جهان نیز باید مراقبت کنند و تا دوباره گرفتار سرنوشت قرارداد ننگینی که با اسرائیل بستند، نشوند. 

علیدادی سلیمانی با طرح این سوال که امروز در کرانه باختری چه می‌گذرد، چرا خانه‌ها منفجر و خانواده‌های امت اسلامی متلاشی می‌شوند و چرا دشمن بیمارستان‌ها را تخریب می‌کند، افزود: رژیم وحشی و درنده اسرائیل به غزه بسنده نکرده و می‌خواهد بخشی دیگر را هم وارد جنگ کند و اینها همه درسی برای مسلمانان است و وقتی که سران و حکام اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی قرارداد امضاء می‌کردند آیا به این حوادث فکر کرده بودند و این حکام امروز کجایند؛ متاسفانه انعطاف در مقابل دشمن کار دست امت اسلامی داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار