رحمانی‌فضلی در نشست دست‌‌اندرکاران انتخابات و مدیران رسانه‌ها:

هیچ‌کس نمی‌گوید نامحرم را به مجلس بفرستیم

وزیر کشور با بیان اینکه هیچکس نمی‌گوید نامحرمان به مجلس بروند و باید در این رابطه قانون‌گذاری درست انجام شود، گفت: به حضرت عباس (ع) نیت این را نداشتیم کار شورای نگهبان را زیاد کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ - 14February 2016

هیچ‌کس نمی‌گوید نامحرم را به مجلس بفرستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانیفضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست دستاندرکاران انتخابات و مدیران رسانهها که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: امکان رقابت در انتخابات مجلس در تمام حوزههای انتخابیه وجود دارد اما رقابتها همسطح و هموزن نیست.

رحمانیفضلی افزود: به تمامی استانداران دستور دادیم هیچ فرد و گروهی حق ندارد به تجمعات قانونی تعرض کند.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات باید و حتما قانون انتخابات را اصلاح کنیم، اظهارداشت: نامههای شکایتی بسیاری به دست بنده میرسد که گفته میشود برای تبلیغات پولهای زیادی خرج میشود و میگویند پولهای کثیف وارد شد، این درحالی است که بنده این موضوع را یکسال پیش مطرح کردم و گفتند لایحه بیاورید که ما هم قوانین ٨ کشور را مطالعه و بررسی کردیم و در نهایت لایحه را تقدیم کردیم اما آن را از اولویت خارج کردند و در کمیسیونها ماند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: هیچکس نمیگوید نامحرمان به مجلس بروند و باید در این رابطه قانونگذاری درست انجام شود و نقش احزاب را پررنگ کنیم.


رحمانی فضلی تصریح کرد: در مرحله رسیدگی به تایید صلاحیتها با آیتالله جنتی جلسات متعددی داشتم و دفتر مقام معظم هبری نیز در این مرحله توصیهها و ارجاعات متعددی به شورای نگهبان دادند و این توصیه ها نقش موثری در بررسی صلاحیتها داشت؛ حداقل ٥ جلسه خودم آنجا رفتم و حتی افرادی را فرستادند که توصیهها و نگاه وزارت کشور در این مرحله لحاظ شود.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی رسانهها به این مسأله دامن زدند که وزارت کشور عمدا تعدادی زیادی از داوطلبان را تایید کرده تا بار شورای نگهبان را زیاد کند که ما قسم حضرت عباس میخوریم که نیت ما این نبوده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما با قوانین خود تایید صلاحیت میکنیم و شورای نگهبان هم با قوانین خودشان، قانون به ما میگوید 4 دستگاه مرجع استعلامات خود را دهند تا بر اساس آن بررسی صلاحیتها انجام بگیرد که بر همین اساس ١٠ هزار نفر فاقد سابقه به ما اعلام کردند که از نظر قانون ما یعنی تایید و ما نه میتوانیم عدم احراز بزنیم و نه حق استصواب داریم و نه قدرت تحقیقات محلی داریم.

وی ادامه داد: البته قانون به ما اجازه داده تحقیقات محلی کنیم اما در 7 روز که تحقیقات محلی نمیشود کرد، هیچ ساختاری هم در وزارت کشور برای تحقیقات محلی دیده نشده است که بر همین اساس ٨٣ درصد داوطلبان تایید شدند.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی میگفتند نهضت ثبتنام شروع کردند که شورای نگهبان را مشغول کار کنند تا تحقیقات را ضعیف کنند و دوستانی هم میگفتند کدام جناح نهضت ثبتنام ایجاد کرده که ما آمار و ارقام دادیم که ثبتنامهای جناح مقابل بیشتر از جناحی است که متهم به ایجاد نهضت ثبتنام است.


رحمانی فضلی تصریح کرد: در روند بررسی صلاحیتها ما از هیچ کار و راه و اقدامی درچهارچوب قانون و روابط و مناسبات و حتی از رفاقتهای ما و شورای نگهبان دریغ نکردیم و حتی رئیسجمهور و رئیس قوه مقننه و قضاییه در این مسیر فعال حاضر شدند و هدف ما این بود که رقابت حداقلی شکل بگیرد و کسانی که واقعا صلاحت کافی دارند حقشان ضایع نشود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی جلسات متعددی بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شد و سختافزار هم مورد تایید قرار گرفت اما نرمافزارهای این دستگاه مورد تایید واقع نشد و در نهایت توفیق نظر شورای نگهبان در برگزاری انتخابات الکترونیکی برای ما موثر نشد.


رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: تلاشمان از اول بر این بوده که انتخابات بر اساس قانون و توجهات رهبری پیش ببریم و در این رابطه خدمت رهبری رسیدم که ایشان فرمودند از وزارت کشور یک انتخابات قانونی و سالم میخواهیم و ماهم بنای کارمان بر این است.

نظر شما
پربیننده ها