نخستین پهپاد شناسایی شاخه نظامی جهاد اسلامی رونمایی شد

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با پخش یک فیلم ویدئویی به مناسبت سالروز شهادت مهندس "عوض القیق" از فرماندهان نظامی این گردان‌ها از نخستین پهپاد شناسایی خود رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ - 01May 2016

نخستین پهپاد شناسایی شاخه نظامی جهاد اسلامی رونمایی شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردانهای قدس ضمن رونمایی از نخستین پهپاد شناسایی خود اعلام کرد: عوض القیق کسی بود که در سایه نبوغ و استعدادش توانست مسافتهای دور دست را کوتاه کند و غیر ممکنها را ممکن سازد، همگان به نبوغ وی گواهی میدهند، او توانست پیشرفتهای عظیمی را درعرصه نظامی رقم بزند، وی در دوران به کارگیری گلوله موفق به طراحی و ساخت موشک انداز و خمپاره انداز شد و در دوران استفاده از موشک ایده طراحی پهپاد را ارائه کرد، او دست به ماموریتهای امنیتی پیچیده زد، همواره در راستای رمزگشایی از ناشناخته ها و عبور از موانع تلاش می کرد.

گردانهای قدس در جریان جنگ 51 روزه غزه در حملات موشکی به شهرکهای یهودی نقش پررنگی داشتند، مبارزان  این گردان ها موفق شدند شهر تل آویو را چند دقیقه پیش از امضای توافقنامه آرام سازی اوضاع هدف قرار دهند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نیز در جریان این جنگ از پهپاد ابابیل 1 و 2 رونمایی کرد که این اقدام محافل نظامی و امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را نگران و وحشت زده کرد.

شهید القیق در تاریخ 2008/04/30 در جریان اقدام تروریستی ارتش صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها