سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

شلیک موشک بالستیک به «خمیس مشیط» واکنش به نقض آتش‌بس است

شرف غالب لقمان با بیان اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آتش‌بس پایبند هستند، گفت: شلیک یک فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه نظامی خمیس مشیط فقط یک پاسخ ساده برای جنایت‌های مستمر آل‌سعود است.
کد خبر: ۸۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ - 10May 2016

شلیک موشک بالستیک به «خمیس مشیط» واکنش به نقض آتش‌بس است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن «سرهنگ شرف لقمان» در گفتوگو با خبرگزاری سبأنت با تاکید بر اینکه شکلیک موشک بالستیک به سمت پایگاه نظامی «خمیس مشیط » در جواب استمرار حملات هوایی متجاوزان سعودی علیه ملت بیدفاع یمن است، اظهار داشت: موشک بالستیکی که یگان موشکی ارتش یمن به پایگاه خمیس مشیط عربستان شلیک کرد، با دقت به محل تجمع متجاوزان اصابت کرد.

شرف لقمان با اشاره به اینکه ارتش و کمیتههای مردمی یمن با وجود استمرار حملات هوایی جنگندههای سعودی به آتشبسی که در دهم ماه آوریل گذشته اجرایی شده پایبند هستند، افزود: تعداد حملات جنگندههای سعودی از زمان اعلام آتشبس علیه ملت بیدفاع یمن بیش از 94 مورد بودهاست که در پی این حملات دهها شهروند یمنی شهید و مجروح شدهاند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در ادامه با تاکید بر اینکه ارتش و کمیتههای مردمی بیش از این نمیتوانند در مقابل جنایتهای مستمر سعودیها صبر کنند، تصریح کرد: بر همین اساس یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن اقدام به شلیک موشک بالستیکی به سمت پایگاه نظامی خمیس مشیط کرد که این اقدام فقط یک پاسخ ساده برای جنایتهای مستمر آلسعود است.

سرهنگ لقمان در پایان تاکید کرد: ما به آتشبسی که سازمان ملل اعلام کرده است، پایبند هستیم اما اگر بمبارانها و اقدامات تحریکآمیز سعودیها افزایش یابد پاسخ به این تحرکات حق طبیعی ما است.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال گذشته حملات گستردهای علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار