فرمانده سپاه کردستان:

مسائل ضد فرهنگ‌ در کردستان گفتمان غالب شده است/ اعلام نتیجه ناهماهنگ انتخابات یک تخلف است

فرمانده سپاه کردستان گفت: متاسفانه اولویت‌ها در حوزه فرهنگی کردستان جابه جا شده به نحوی که مسائل ضد فرهنگ‌ به گفتمان غالب روزمره در استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ - 12May 2016

مسائل ضد فرهنگ‌ در کردستان گفتمان غالب شده است/ اعلام نتیجه ناهماهنگ انتخابات یک تخلف است

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان در 22 اردیبهشت ماه سال 88، اظهار کرد: پاسداران دژ نفوذناپذیر و خار چشم دشمنان هستند که با برخورداری از روحیه شهامت، شجاعت و شهادتطلبی در حفاظت از انقلاب، کیان اسلامی و مردم، شب از روز نمیشناسند.

فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان خاطرنشان کرد: عمر سپاه به حدی بلوغ دارد که فلسفه و هدف تشکیل آن برای همه مردم ملموس است که از جمله نقش آن در سرکوب ناآرامیهای اوایل انقلاب، جنگ تحمیلی و پیروزی ایران و نقش محوری و تعیینکننده این نیرو در تمامی مسائل و موضوعات را همه درک کردهاند و به پاسداران و خدمتگزاران خود افتخار میکنند و ما نیز به خدمتگزاری آنان افتخار میکنیم.

رجبی افتخار بزرگ سپاه و پاسداران را تمسک به امام حسین(ع) دانست و گفت: این بزرگترین افتخار سپاه است که سالروز میلاد امام حسین(ع) به نام روز پاسدار در تقویم ملی ما ثبت شده است.

وی همچنین به حضور سپاه در عرصههای دیگری از جمله، سیاسی، امنیتی و دفاعی، اجتماعی و فرهنگی و حمایتهای از نهضتهای آزادیبخش اشاره کرد و رضایتمندی مردم در بخش دفاعی و امنیتی را یکی از افتخارات مهم سپاه دانست.

فرمانده سپاه بیتالمقدس با عنوان این مطلب که سپاه در شناخت سناریوی دشمن منطقهای و فرامنطقهای به حد بلوغ رسیده است، گفت: این مسئله ضمن اینکه در راستای قدرت دفاعی است، بازدارندگی نیز به دنبال دارد.

ضدفرهنگها در کردستان گفتمان غالب شده است

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی در کردستان، گفت: از روند فعالیتهای فرهنگی در کردستان رضایت ندارم چرا که برند ما فرهنگی بودن کردستان و مردم آن است و اینکه مسائل ابتذال را در کردستان رواج دهیم ظلم به مردم است.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی که جلسات آن در استان برگزار میشود، جای پرداختن به مسائل فرهنگی است و از آنجایی که فرهنگ گستره وسیعی دارد لذا باید سهم هر دستگاه و ارگانی مشخص شود.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: سند چشمانداز توسعه در حوزه فرهنگ یک راهبرد است که باید آن را مبنای برنامهریزی در این حوزه قرار دهیم و بر مبنای آن وظایف فرهنگی استان مشخص شود.

رجبی تصریح کرد: در صورتی که سهم دستگاهها در حوزه فرهنگی مشخص شود، از کارهای بیاثر، تکراری و موازیکاری جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه اولویتها در حوزه فرهنگی کردستان جابه جا شده به نحوی که مسائل ضدفرهنگ گفتمان غالب روزمره در استان شده است و این واقعا ظلم به مردم و فرهنگ استان است.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه با قدردانی از حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم در دهم اردیبهشت ماه جاری، گفت: مردم با حضور خوب نشان دادند، با وجود مشکلاتی که در حوزه توسعه استان دارند اما سرنوشت کشورشان را با چیز دیگری عوض نمیکنند.

اعلام ناهماهنگ نتیجه انتخابات خبرگان تخلف است


وی با یادآوری اعلام ناهماهنگ نتیجه انتخابات خبرگان رهبری، این موضوع را یک تخلف خواند که باید در جای خود رسیدگی شود و افزود: جدای از این موضوع، اقدامات ساختارشکنانه برخی از افراد در حمایت از کاندیدای خود در شأن مردم کردستان نبود.

رجبی تصریح کرد: هر چند انتظار نبود این افراد حرفهایی را بزنند اما در این نقش قرار گرفتند و خطاب آنان، مردم کردستان بود و این ظلم به این مردم بود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: اگر چه این افراد با ادبیات ساختارشکنانه و عامدانه و عالمانه با مردم صحبت کردند اما مردم جواب اینها را خوب دادند.

وی گفت: علیرغم اینکه احزاب و جریاناتی برای حمایت از یک کاندیدا تمام ظرفیتهای خود را آوردند اما مردم به گونهای دیگر پاسخ دادند که بفهمند، اگر بفهمند.

رجبی افزود: مردم باید واقعبینی داشته باشند، رصد کنند و به مسئولان اطمینان داشته باشند، ممکن است در جایی تخلفی صورت بگیرد اما رویکرد این نیست که همه تخلف میکنند بلکه در زمینه بازدارندگی از تخلف تلاش میکنند.

وی رویکرد سپاه در انتخابات را تبیینکننده و هدایتکننده برای افزایش مشارکت است و ما همواره گفتهایم که مردم هر کسی را انتخاب کنند برای ما قابل قبول است.

فرمانده سپاه بیتالمقدس در پایان گفت: حدود 430 هزار نفر یعنی نزدیک به یک سوم جمعیت کردستان بسیجی هستند که همه اقشار را در برمیگیرد که ما به آنها توصیه میکنیم که به همراه خانواده در انتخابات حضور داشته باشند اما نامه نمیدهیم که به چه کسی رأی بدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار