رحمانی‌فضلی:

امنیت اجتماعی و اخلاقی فقط به گشت ارشاد و تذکر دادن خلاصه نمی‌شود

وزیر کشور گفت: وزارت کشور هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد، را از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ - 14May 2016

امنیت اجتماعی و اخلاقی فقط به گشت ارشاد و تذکر دادن خلاصه نمی‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری پرونده عامل انتشار عکسهای منتسب به مینو خالقی اظهار کرد: این اقدام از نظر من عملی غیر اخلاقی وناپسند بود، ما در جامعهای دینی زندگی میکنیم و آبروی مردم حرمت دارد، من همان روز اول محرمانه به نیروی انتظامی دستور دادم تا این مساله را پیگیری کنند و این واکنش ما عین قانون است.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی و اخلاقی فقط به گشت ارشاد و تذکر دادن خلاصه نمیشود، ادامه داد: زمانی که با حیثیت افراد بازی میشود باید پرونده پیگیری شده و در مسیر قانون هدایت شود، این عمل اصلاً قابل دفاع نیست و همه باید تن به قانون دهند، انسانها حریم دارند و باید این حریم حفظ شود، وزارت کشور نیز هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد از طریق مجاری قانونی پیگیری میکند.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته میشود مشهد پایگاه گروههای افراطی و بعضاً خودسر است، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیش است، سیاست دولت در مواجه با این گروهها چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: توفیق ما به این است که دموکراسی و مردم سالاری دینی را در کشور به نحو احسن اجرا میکنیم. خوشبختی دیگر ما به این است که مردمی فهیم و روشننگر داریم. خوشبختی بیشتری که داریم این است که در بین مردم صبر و متانت بسیاری وجود دارد که از محسنات فضای سیاسی کشور است.

وی افزود: در این دولت بیشترین فعالیتهای روزنامهها و احزاب به چشم میخورد. خانهی احزاب در زمان فعالیت دولت یازدهم بازگشایی شد، هر چه قدر فعالیتها برای رشد و ارتقای مردمسالاری بیشتر باشد مورد تشویق قرار میگیرند اما با کسانی که مسیر غیرقانونی را انتخاب میکنند به صورت علنی یا غیرعلنی برخورد میکنیم، در این انتخابات دیدیم که با هجمه گستردهای که نسبت به برخی از رقبا شکل گرفت مردم آنچه را که خودشان درست میدانستند انتخاب کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار