دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

جنایت تکان‌دهنده تکفیری‌ها در «الزاره»؛ کشتار و ربایش 297 نفر توسط تروریست‌ها

عناصر تروریستی «جبهه‌النصره» در جدیدترین جنایت‌ خود علیه مردم سوریه 180 نفر از ساکنان روستای علوی نشین «الزاره» را کشتند و 117 نفر از آنها را نیز روبودند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.
کد خبر: ۸۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ - 14May 2016

جنایت تکان‌دهنده تکفیری‌ها در «الزاره»؛ کشتار و ربایش 297 نفر توسط تروریست‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از منابع رسانهای، بعد از اینکه تروریستهای النصره یکی از روستایهای علوی نشین سوریه را به تصرف در آوردهاند، درگیری بین نیروهای ارتش این کشور و تکفیریهای تروریست شدت گرفته است.

گزارشهای این منابع رسانهای حاکی از آن است که در پی ترور فرمانده بارز حزبالله شهید مصطفی بدرالدین معروف به ذوالفقار حزبالله در سوریه که توسط حملات توپخانهای تروریستها حامی برخی کشورهای منطقه صورت گرفته است، حملات علیه تروریستها با شدت بیشتری صورت میگیرد.

بر همین اساس منابع سوری دیروز (جمعه) از هلاکت 39 تروریست النصرهای در حومه حماه و ادلب خبر دادند؛ این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که تروریستهای جبهه النصره جنایت تکان دهندهای را علیه ساکنان روستای «الزاره» در حومه حماه که علوی نشین بودند، مرتکب شدند.

در همین خصوص دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به تروریستها اعلام کرد که جنگندههای سوری بعد از سیطره یافتن تروریستهای النصره بر این روستا، مواضع آنها را به شدت هدف حمله قرار دادند.

خبر دیگر اینکه سانا به نقل از منابع نظامی گزارش داد یگانی از ارتش سوریه ضربات محکمی را علیه محل تجمع و مقر تروریستهای جبهه النصره در نزدیک «تلسیک» واقع در شمال حماه وارد ساخت این حملات  منجر به هلاکت 28 تروریست و انهدام 4 ادوات نظامی مجهز به مسلسل شد.

این منبع در ادامه افزود: جنگندههای سوری همچنین حملاتی را علیه مواضع تروریستهای النصره در دو روستای «أم رجیم» و «رسم الطول» و شهر «التمانعه» در حومه جنوبی ادلب صورت دادند که در پی این حملات 11تررویست به هلاکت رسید و یک ماشین نظامی تروریستها نیز منهدم شد.

سانا به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس استان حماه گزارش داد که گروههای تروریستی با حمله به روستای «الزاره» در حومه جنوبی حماه شماری از اهالی این روستا را کشته و تعدادی از ساکنان آنرا نیز ربودند و منازل آنها را تخریب و اموال آنها غارت کردند؛ این خبرگزاری آمار دقیق کشتهها و مفقودیها را اعلام نکرد.

اما بر اساس گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، در جریان حمله تروریستها به این روستا بیش از 180 زن و کودک کشته و به داخل دریاچه پرتاب شدند. 117 نفر نیز که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند ربوده و به مکان نامشخصی منتقل شدند، ولی به احتمال زیاد به «الرستن» و «تلبیسه» انتقال داده شدهاند.

«وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه نیز در واکنش به این جنایت اظهار داشت: این کشتار تروریستی جنایت وحشیانهای علیه همه مردم است و جامعه بینالملل باید در مبارزه با تروریسم از سوریه حمایت کند و مستقیما وارد عمل شده و جلو کشورهایی مانند قطر، عربستان و ترکیه را بگیرد که با پول و سلاح از این گروهها حمایت میکنند.

گفتنی است؛ الزاره روستایی در ناحیه «حربنفسه» و در حماه است که طبق سرشماریهای سال 2004 تعداد ساکنان این روستا بالغ بر 930 نفر بود که بیشتر آنها علوی هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار