نقش برخی کشورهای منطقه در ترور بدرالدین

انیس نقاش گفت دولت‌های حامی گروه‌های تروریستی از آمریکا گرفته تا اسرائیل و ترکیه و عربستان برای تقویت تروریست‌ها و جمع‌آوری اطلاعات و وارد کردن ضربات مشخص همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ - 14May 2016

نقش برخی کشورهای منطقه در ترور بدرالدین

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، استاد انیس نقاش تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در واکنش به شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده جهادی مقاومت لبنان و همزمانی این اتفاق با شهادت 13 مستشار ایرانی که چند روز پیش در منطقه خان طومان صورت گرفت، گفت: انجام این عملیات ویژه اتفاقی صورت نگرفته است، بلکه یک فعالیت اطلاعاتی گسترده و سطح بالا وجود دارد تا قدرت گروههای تروریستی مسلح را بالا برده و من اعتقاد دارم که دولتهای حامی گروههای تروریستی از آمریکا گرفته تا اسرائیل ، ترکیه و عربستان با همدیگر برای جمعآوری اطلاعات و وارد کردن ضربات مشخص همکاری میکنند.

نقاش افزود: به اعتقاد من جبهه مقاومت و پایداری شامل ارتش سوریه و متحدانش باید امروز بدانند که سرویسهای ارتباطی و الکترونیکی و ماهوارهها همگی در خدمت گروههای مسلح هستند تا عملیات ویژه را در سوریه انجام دهند. این در صورتی است که نگوییم حتی نظامیانی از این کشورها در عرصه میدانی مبارزات حضور دارند. بنابراین باید سطح آمادگیها و هوشیاری برای این معادله افزایش یابد ، چرا که ما در اراضی سوریه به صورت مشترک با آمریکا و اسرائیل و ترکیه و عربستان سعودی مبارزه میکنیم.

وی در رابطه با واکنش احتمالی حزبالله لبنان به این ترور افزود: در هر مورد وقتی که علت مشخص شود، واکنش انجام خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل منطقهای در رابطه با نقش روسیه در سایه تنشآفرینی اخیر در سوریه تأکید کرد: مشخص است که طرف روسی پی برد که آمریکا در روند آتشبس کامل جدی نیست، بلکه آمریکا میخواهد عرصه مبارزات را منحصر به داعش نموده و به حمایت از جبهه النصره و دیگر گروههای مسلح همت بگمارد. این آتش بس نیست، بلکه نوعی از ادامه روند درگیریهای مسلحانه است. تلاش آنها برای ریشهکنکردن داعش نیز به علت خطری است که از ناحیه آن احساس میکنند، چرا که به اعتقاد آنها داعش الان از کنترل آنها خارج شده است، اما گروههای دیگر همچنان تحت کنترل آنها است.

نقاش در پایان ابراز داشت: شکی نیست که در چندین جبهه در سوریه تنشهایی ایجاد خواهد شد تا این جنگ با تمامی ابزارهای ممکن ادامه پیدا کند. امروز هیچ تغییری در سیاستهای دولتهای حامی تروریسم وجود ندارد، به همین علت است که آمریکا با روسیه در زمینه آتش بس مانور میدهد، اما هیچ کاری برای فشار بر متحدان خود انجام نمیدهد تا آنها از ارسال سلاح یا پولهای بیشتر برای تروریستها دست بردارند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار