مجلس اجازه داد به منظور رفع انحصار صندوق بازنشستگی خصوصی تشکیل شود

مجلس اجازه داد بر اساس قوانین توسعه و به منظور رفع انحصار صندوق بازنشستگی خصوصی تشکیل شود.
کد خبر: ۸۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ - 15May 2016

مجلس اجازه داد به منظور رفع انحصار صندوق بازنشستگی خصوصی تشکیل شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ نمایندگان در جلسه علنی مجلس و در ادامه برسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامههای توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان ماده 4 را به تصویب رساندن که بر اساس آن بهمنظور فراهم نمودن شرایط رقابتی و افزایش کارآمدی صندوقهای بازنشستگی و جلوگیری از ایجاد هرگونه انحصار یا امتیاز ویژه برای صندوقهای بازنشستگی اعم از خصوصی، تعاونی یا دولتی اجازه داده میشود صندوقهای بازنشستگی غیردولتی با تضمین پوشش تعهدات آتی بیمهشدگان بازنشسته براساس آییننامهای که به تصویب هیأت وزیران میرسد ایجاد گردد.

هماهنگی و نظارت بر فعالیت صندوقهای فعال در حوزه بیمههای بازنشستگی کشور اعم از تعاونی، خصوصی، دولتی و عمومی غیردولتی توسط «سازمان تنظیم مقررات بیمههای بازنشستگی کشور» انجام میشود. این سازمان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون افزایش پستهای سازمانی دولت تشکیل میگردد.

وظایف و اختیارات سازمان مذکور با رویکرد رقابتی و با ترکیب نمایندگان دولت و بخش خصوصی (بیمهگذاران ذینفع) به موجب اساسنامهای است که حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران میرسد.

تبصره1- فعالیت اینگونه صندوقها در لایه بیمههای مکمل و در قالب نظام تأمین اجتماعی چند لایه است.

تبصره2- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیونهای اجتماعی و اقتصادی و با انتخاب مجلس، بهعنوان عضو ناظر این سازمان تعیین میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار