دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

تلاش داعش برای حفظ موصل؛ از بکار گیری سلاح‌های شیمیایی تا انتقال تجهیزات از سوریه

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای پیشمرگه کرد برای عملیات گسترده آزادسازی در استان‌های الانبار و نینوا آماده می‌شوند، آخرین گزارش‌ها از فعالیت جدی تروریست‌ها طی روزهای اخیر برای مقابله با این حمله حکایت دارند.
کد خبر: ۸۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ - 15May 2016

تلاش داعش برای حفظ موصل؛ از بکار گیری سلاح‌های شیمیایی تا انتقال تجهیزات از سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، داعش در حال آماده سازی خود در شهر موصل است تا برای نبرد نهایی در این شهر از آمادگی خوبی برخوردار باشد؛ این بیم نیز وجود دارد که همزمان با حمله گسترده همپیمانان برای آزادسازی شهر موصل، این گروه تروریستی از سلاحهای شیمیایی سود جوید.

براساس گزارش دیلی تلگراف اعضای گروه تروریستی داعش تحرکات وسیعی را در چند روز گذشته در سطح شهر موصل انجام داده و خود را برای نبرد نهایی موصل آماده میکند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از فرماندهان نیروهای ائتلاف اعلام کرد که داعش چندین مرتبه از سلاح شیمیایی و گاز خردل بر ضد پیشمرگان کرد و نیروهای عراقی استفاده نموده و نشان داده است که واهمهای از بکارگیری آن ندارد به ویژه، در این مدت نیز از آن به کرات علیه مردم عراق استفاده کردهاست.

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش افزود: این امر بسیار محتمل است که داعش در مقابله با نبرد نهایی برای بازپس گیری شهر موصل، به منظور کند کردن پیشروی نیروهای عراقی از سلاح های شیمیایی بهره جوید.

سرتیپ «راجرنوبل» ادامه داد: به نظر میرسد که نیروهای عراقی در شهر با شبکه پیچیده تونلی و نیز میادین مین متشکل از هزاران بمب دست ساز مواجه شوند.

فرمانده استرالیایی در حالیکه ماسک ضد گاز در کنارش روی میز کاردیده میشود، گفت: تسلیحات شیمیایی خواه ناخواه جزئی از معادله است و ارتش عراق برای عملیات خود در موصل برنامه ویژه دارد و با آمادگی کامل برای مقابله با حداکثر توان دشمن اقدام خواهد کرد.

از طرف دیگر گزارشها حاکی از آن است که فعالیت وسیع و شبانه روزی تروریستها برای تجهیز و پشتیبانی نیروهای خود در عراق ادامه دارد.

حرکت عناصر تروریستی داعش در حالیکه شب گذشته در تلاش بودند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را از مرز سوریه به منطقه مرزی «الرطبه» در استان «الانبار» عراق انتقال دهند، با رصد دقیق اطلاعاتی نیروهای بسیج مردمی، این تحرکات خنثی شد.

نیروهای اطلاعات بسیج مردمی در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار نیروی هوایی عراق قرار دادند و جنگندههای این کشور در حومه الرطبه تروریستها را چند مرحله هدف قرار دادند.

بنا براین گزارش، در نتیجه حملات جنگندههای ارتش عراق، تمامی عناصر تروریستی از پای درآمدند و خودروهای آنان منهدم شد.

از سوی دیگر، گروهی از نیروهای عراقی موفق شدند تعدادی از نیروهای ارتش این کشور را که در نزدیکی مرز اردن در محاصره عناصر داعش قرار گرفته بودند، نجات دهند.

این عملیات با پشتیبانی جنگندههای عراقی انجام شده و تمامی نیروهای محاصره شده به سلامت به پایگاه بازگشتند.

روز گذشته عناصر تروریستی داعش با حمله غافلگیرانه در مرز اردن، گروهی از نیروهای عراقی را محاصره کردند اما این نیروها تا قبل از رسیدن نیروهای کمکی، موفق شدند در مقابل حملات تروریستها ایستادگی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار