به همت جمعیت المعارف لبنان انجام شد؛

انتشارخاطرات شهدای مسیحی با عنوان «مسیح در شب قدر»

جمعیت المعارف لبنان اقدام به ترجمه عربی کتاب «مسیح در شب قدر» کرده است. این اثر دربردارنده خاطرات خانواده‌های شهدای مسیحی در دیدار با رهبر معظم انقلاب است که از سوی انتشارات صهبا منتشر شده است.
کد خبر: ۸۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ - 25May 2016

انتشارخاطرات شهدای مسیحی  با عنوان «مسیح در شب قدر»

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جمعیت المعارف لبنان که چندی پیش ترجمه کتاب «انسان 250 ساله» را به عربی ترجمه و در لبنان توزیع کرده بود، اخیراً اقدام به ترجمه کتاب «مسیح در شب قدر» کرده است. در حال حاضر ترجمه کتاب در مراحل نهایی است و قرار است به زودی در لبنان منتشر و توزیع شود.

«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکة الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانوادههای شهدا است. در این کتاب، حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در 23 بخش روایت شده است. این اثر از سوی انتشارات صهبا سال گذشته همزمان با ایام سال نو میلادی روانه بازار کتاب شد.

رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانوادههای شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانوادهها داشتندو از سال 63، برنامۀ مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفتوگوی رو در رو و صمیمانه با خانوادههای شهدا، شروع میکنند. برنامهای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنتهای حسنهای است که توسط معظمله ایجاد شده است.

از جذابترین دیدارهای معظمٌله با خانوادههای شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. رهبر معظم انقلاب از همان سال شصتوسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانوادههای شهدای مسیحی میشوند.

همراه با روایت حضور آیتالله خامنهای در منازل این شهدا، نکات زیبایی درباره شهید، خاطرات و نحوه شهادتش آورده شده، که فداکاری و شجاعت و روح والای انسانی این شهدای عزیز و خانوادههایشان را نشان میدهد. کتاب «مسیح در شب قدر»، تمام رنگی چاپ شده است تا حلاوت تصاویر حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی، بر شیرینی داستانها بیافزاید و همراهی تصاویری از این شهدای گرانقدر، روایتها را تکمیل کند.

در پایان کتاب، علاوهبر ضمیمهای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات حضرت آیتالله خامنهای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظمله در دیدارهایشان، اشارهای به آنها داشتهاند، پرداخته شده است.

این اثر از سوی انتشارات صهبا منتشر شده و چندی پیش به زبان انگلیسی نیز ترجمه و توزیع شد. پیشبینی میشود ترجمه عربی این کتاب با استقبال خوبی از سوی لبنانیها همراه باشد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت لبنان را خانوادههای مسیحی تشکیل میدهند، شنیدن خاطرات همکیشانشان در ایران در دیدار با رهبر معظم انقلاب میتواند حلاوتی دیگر داشته باشد.
منبع:تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار