توهین دستیار «جان کری» به ایران

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه، روز چهارشنبه در نشست استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با لحنی توهین‌آمیز به ایران حمله کرد.
کد خبر: ۸۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ - 25May 2016

توهین دستیار «جان کری» به ایران

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشستی در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان با لحنی توهینآمیز درباره ایران صحبت کرد.

«توماس کانتریمن»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور منع اشاعه گفت: «من فراتر از آنچه میتوانم تف کنم به ایران اعتماد نمیکنم.»

وی این اظهارات را در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد. علاوه بر «کانتریمن»، «استفان مول»، نماینده آمریکا در امور هماهنگی «برجام» و «آدام زوبین»، معاون خزانهداری آمریکا هم به نمایندگی از دولت آمریکا در این نشست حضور داشتند.

دستیار جان کری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که توافق هستهای ایران را تأیید میکند، انتقال تمامی کالاها و فناوریهای موشکی به ایران را ممنوع میکند.

ایران و گروه 1+5 تیرماه سال جاری به توافقی برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هستهای ایران رسیدند که قرار است در ازای ایجاد برخی محدودیتها در این برنامه، تحریمها علیه ایران را رفع کند.

آژانس بینالمللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تمامی تعهداتش تحت این توافق را تأیید کرده، اما قوانین پیچیده تحریمی آمریکا موجب شده ایران نتواند اثرات رفع تحریمها را احساس کند. 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار