مخالفت آمریکا با آزادی رضا ضراب با وثیقه ۵۰ میلیون دلاری

دادستان‌های آمریکایی با درخواست آزادی "رضا ضراب" تاجر ایرانی ترکیه‌ای با قید وثیقه ۵۰ میلیون دلاری مخالفت کردند.
کد خبر: ۸۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 26May 2016

مخالفت آمریکا با آزادی رضا ضراب با وثیقه ۵۰ میلیون دلاری

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، به نقل از رویترز، در حالی که رضا ضراب تاجر ایرانی ترکیهای طلا منتظر محاکمه در آمریکا به اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران است، دادستانهای آمریکایی روز چهارشنبه مخالفت خود را با آزادی ضراب با وثیقه 50 میلیون دلاری اعلام کردند.

ضراب از زمان بازداشت در ماه مارس در میامی به اتهام انجام معاملات و مبادلات به ارزش صدها میلیون دلار برای کمک به دولت ایران و سایر شرکتها در دور زدن تحریمهای آمریکا، در بازداشت به سر میبرد.

وکلای ضراب هفته گذشته از قاضی فدرال منهتن خواستند تا موکلشان را با قید وثیقه 50 میلیون دلاری آزاد کند و او را در بازداشت خانگی قرار دهد، ولی دادستانها ادعاهای وکلای ضراب درباره اینکه این اقدامات تضمین کافی برای حضور وی در دادگاه را فراهم میکند، رد نمودهاند.

نخستین جلسه دادگاه ضراب در ماه اردیبهشت در نیویورک برگزار شد؛ ولی وی اتهامات مربوط به برنامهریزی توطئه برای انجام صدها میلیون دلار مبادلات مالی برای کمک به ایران را رد کرد.

دادستانهای آمریکایی اعلام کردهاند که شرایط اعلام شده از سوی وکلای ضراب برای وثیقه، تلاشی از سوی وی برای استفاده از ثروت و دارایی هنگفتش است؛ تا از حضور در دادگاه خودداری کند، اقدامی که غیر از عدهای موکلان ثروتمند، از عهده کسی بر نمیآید.

دادستانها همچنین بر این باورند که ضراب نسبت به اعلام داراییها و ثروت خود آنها را گمراه کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار