الحشد الشعبی خبر داد؛

کشف بزرگترین تونل داعش در فلوجه/ هلاکت شماری از سرکردگان داعش

«عدی الخدران» یکی از فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق از کشف بزرگترین تونل داعش در نزدیک شهر فلوجه این کشور خبر داد، که داعش برای کاستن از تلفات خود از این تونل استفاده می‌کرد.
کد خبر: ۸۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲ - 28May 2016

کشف بزرگترین تونل داعش در فلوجه/ هلاکت شماری از سرکردگان داعش

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «السومریهنیوز»، «عدی الخدران» در گفتوگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز اظهار داشت: نیروهای سازمان بدر روز جمعه یک تونل داعش را در اطراف کارخانه الحراریات در نزدیک شهر فلوجه کشف کردند.

وی افزود: این بزرگترین تونل در نوع خود به شمار میرود که براساس اطلاعات موجود، امتداد زیادی دارد و محلهها و مناطق مختلف را به هم مرتبط میکند.

الخدران تصریح کرد: داعش به طور گسترده برای کاهش تلفات انسانی و حفاظت از خطوط مقدم نبرد از راهبرد احداث تونل در مناطق تحت کنترل خود استفاده می کند.

کشته شدن سرکردگان داعش در فلوجه و موصل

ائتلاف بینالمللی اعلام کرد که یک فرمانده داعش و شماری از مسئولان این گروه در حملات هوایی در فلوجه کشته شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز همزمان از کشته شدن سه سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در بمباران هوایی در موصل خبر داد.

ستاد اطلاع رسانی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود اعلام کرد: نیروهای عراقی توانستند ضربه هوایی موفقیتآمیزی به عناصر داعش در موصل وارد کنند و سه سرکرده بارز و 11 همراه آنها را به هلاکت برسانند.

این بیانیه افزود: مسئول کل بخش عاملان انتحاری داعش به همراه چهار همراهش ازجمله این افراد بودند. مسئول شرعی کل داعش در به اصطلاح ولایت نینوا و مسئول مالی داعش در این ولایت نیز از دیگر کشتهشدگان بودند.

این بیانیه از مردم شهر موصل خواست تا برای آسیب ندیدن، از مقرهای گروه تروریستی داعش دوری گزینند.

عملیات آزادسازی فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد از روز دوشنبه گذشته به دستور «حیدر العبادی» نخستوزیر عراق آغاز شدهاست. نیروهای نظامی، نیروهای مردمی و عشایر عراق در عملیات آزادسازی فلوجه مشارکت دارند.

شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، نخستین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریستهای داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقیمانده این گروه تروریستی در عراق است. نیروهای عراقی تاکنون موفق به آزادسازی مناطقی ازجمله شهر الکرمه در شرق فلوجه شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار