سید افقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

محاکمه فقهی، رسواکننده مشی تروریستی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: گروه‌های تروریستی و تکفیری که با شعار "الله اکبر" سر می‌برند و ناموس مردم را در خیابان‌‌ها بی‌آبرو می‌کنند؛ در ابتدا باید محاکمه فقهی شوند؛ پس از آن همگان متوجه شوند این گروه در پی مبارزه سیاسی هستند تا مبارزه عقیدتی.
کد خبر: ۸۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ - 28May 2016

محاکمه فقهی، رسواکننده مشی تروریستی

سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخستوزیر هندوستان که تروریسم را بیماری مُسری و خطرناک دانستند؛ برای این بیماری واگیر راهکارهایی را ارائه داد و گفت: تروریسم یک پدیده صرفا امنیتی و نظامی نیست، بلکه یک منظومه کامل و اجرایی است. تروریستهایی که از طریق خودروهای بمبگذاری شده، کمربندهای انتحاری، ترور، انفجار و حمله به تاسیسات نظامی دست به اعمال جنایتکارانه میزنند پیادهنظام تروریسم در دنیا هستند.

وی ادامه داد: تروریسم یک منظومهای است که با نگاه استراتژیک، با گامهای تاکتیکی و با اهداف میان مدت و درازمدت فعالیت میکند. یک بعد دیگر تروریسم؛ بعد فرهنگ سازی و بسترسازی است؛ این بخش به بسترسازی عقیدتی، فرهنگی، تبلیغاتی و روانی تقسیمبندی میشود.

این کارشناس مسائل سیاسی زیرشاخههای تروریسم را به دو وجه جنگ سخت و جنگ نرم تقسیم کرد و اظهار داشت: جنگ سخت با تعریفی که امروز گروههای تکفیری در دنیا از آن استفاده میکنند در میان همگان تعریف شده است که همان بمب، نارنجک، تفنگ و تانک و ... است؛ ولی جنگ نرمی که با عنوان تروریسم مطرح میشود همان تفرقه شیعه و سنی، شیعههراسی، دیکتاتوری، و عدم حضور دموکراسی و آزادی در کشورهای اسلامی است؛ لذا تروریسم در ابعاد جنگ نرم به مراتب خطرناکتر از جنگ سخت است.

سید افقهی بیان کرد: یکی از نکات قابل تمرکز و توجه رهبر معظم انقلاب بر روی وجهه جنگ نرم تروریسم است که این دشمنان و مستکبرین از چه ناحیهای تغذیه میشوند؟ این تروریسم ابزار نرمی برای تسویهحساب نیابتی استکبار با کشورهایی میشوند که از مستکبرین تبعیت نمیکنند.

وی جهاد کبیر را راهی اساسی برای مبارزه با تروریسم دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با تروریسم به مفهوم جهاد کبیر اشاره داشتند؛ به این معنا که برای مبارزه با استکبار جهانی هم در زمینه جنگ نرم و هم جنگ سخت تمام همت و نیروی داخلی را باید تمام ظرفیت به کار گرفت؛ تا دشمن نتواند شما را وادار به تبعیت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی استفاده از فضای سایبری برای نشان دادن چهره کریه تروریسم را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای باز کردن مشت تروریسم یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با این مشی تفرقهافکن است. این گروه که با شعار "الله اکبر" سر میبرند و ناموس مردم را در خیابانها بیآبرو میکنند؛ در ابتدا باید محاکمه فقهی شوند و پس از آن همگان متوجه شوند این گروه در پی مبارزه سیاسی هستند تا مبارزه عقیدتی.

سید افقهی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در ابتدا باید امکانات درونی خود برای مبارزه با تروریسم و پس از آن امکانات منطقهای کشورهایی که در مواجهه با این پدیده شوم آسیب جدی دیدهاند را بررسی کند و سپس رایزنی اساسی برای مبارزه با این غده سرطانی هم در عرصه نرم و هم در عرصه سخت انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار