اما و اگرهای جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی با حزب‌الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌ها و مقاله‌های گوناگون ارتش «اسرائیل» را بازنده هرگونه درگیری و جنگ احتمالی با این گروه مقاومت اسلامی لبنانی معرفی کردند.
کد خبر: ۶۷۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 30June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: جنگ غزه و به دنبال آن درگیری‌های مرزی میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد و با ورود به نهمین ماه جنگ غزه شاهد فرسایشی شدن این جنگ نابرابر و نیز تعمیق و اوج گرفتن تنش‌ها و درگیری‌های مرزی میان دو طرف هستیم. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌ها و مقاله‌های گوناگون با پرداختن به عملکرد ارتش این رژیم در درگیری‌های اخیر با حزب‌الله لبنان، آن را بازنده مطلق معرفی کردند.

شکست صهیونیست‌ها در جنگ احتمالی با حزب‌الله

اما علل و عوامل مختلف و متنوعی در ناکامی و شکست قطعی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان هرگونه جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان به عنوان قوی‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه دخیل است. یکی از مهمترین این عوامل، افزایش قدرت و توان حزب‌الله و مجهز شدن آنها به جدیدترین موشک‌های دوربرد، نقطه زن و همچنین پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی است.

شاهد این ماجرا هم عملیات‌های شناسایی اخیر حزب‌الله لبنان توسط پهپاد‌های خود در مناطق شمالی اراضی فلسطین اشغالی است که این عملیات‌ها بعضا تا عمق اراضی اشغالی هم امتداد یافته است. موضوعی که ضمن غافلگیر کردن رژیم صهیونیستی موجب شده تا مراکز و اماکن مهم آنها توسط حزب‌الله مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و از آنها عکس‌برداری و تصویربرداری انجام شود.

بر همین اساس هم شاهد هستیم که ورود مکرر پهپاد‌های حزب‌الله به اراضی فلسطین اشغالی و همچنین هدف قرار گرفتن اماکن و مراکز نظامی ارتش این رژیم، فشار بسیار زیادی را به تل‌آویو وارد کرده و وضعیت را برای ارتش این رژیم تا آنجایی سخت و دشوار کرده است که نظاره‌گر پس گرفتن تهدیدات هفته‌های اخیر سران و مقامات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان هستیم.

از طرف دیگر باید بگوییم که عملیات‌ها و حملات ماه‌های اخیر حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی آنچنان ضربات سخت و دردناکی را به ارتش «اسرائیل» و همچنین دولت و کابینه نتانیاهو وارد کرده است که هرگونه انجام تصمیمی برای حمله نظامی گسترده به حزب‌الله را دارای ریسک‌های فراوانی برای رژیم صهیونیستی کرده است.

بر همین اساس است که شاهد هستیم فرماندهان ارتش «اسرائیل» نگرانی بسیار فراوان و جدی نسبت به تبدیل هرگونه درگیری مرزی با این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به جنگی تمام عیار هستند. زیرا در آن صورت باید هزینه‌های سنگین و غیرقابل تحملی را در جریان جنگی بزرگ با حزب‌الله متحمل شوند.

نکته مهم و حساس دیگر این است که بر اساس اظهارنظر کارشناسان و صاحب‌نظران، در صورت بروز هرگونه جنگی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، آسیب‌ها و خسارات مالی و جانی فراوانی به این رژیم وارد خواهد شد که از توان و تحمل ارتش این رژیم و همچنین سران و مقامات تل‌آویو خارج است. ضمن اینکه در صورت وقوع هرگونه جنگی باید شاهد افزایش فراوان و تصاعدی نارضایتی و خشم عمومی صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه او باشیم.

موضوع دیگر برآورد خساراتی است که کارشناسان و صاحب‌نظران رژیم صهیونیستی پیرامون جنگی گسترده و فراگیر با حزب‌الله لبنان انجام دادند. کارشناسان اسرائیلی تخمین زده‌اند که در روز‌های نخست جنگ با حزب‌الله، مردم و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی باید خودشان را برای قطعی گسترده برق و خسارات و تلفاتی که به تاسیسات راهبردی این رژیم وارد خواهد شد، آماده کنند.

در پایان باید گفت در هر صورت برآورد‌های میدانی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به دلیل درگیری در جنگ ۹ ماهه غزه و همینطور درگیری چندین ماهه با حزب‌الله لبنان به هیچ عنوان ظرفیت و آمادگی درگیر شدن در جنگی بزرگ و فراگیر با یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه را ندارد. زیرا در صورت درگیر شدن باید خود را برای خسارات و تلفات بالایی آماده کند که در مقابل با شکست و فروریختن وضعیت روحی و روانی سربازان اسرائیلی هیچ نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار