نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

سپاه سنگرنشین خط مقدم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با بیان اینکه سپاه سنگرنشین خط مقدم انقلاب اسلامی است، گفت: نباید اجازه دهیم که تفکر و فرهنگ عاشورایی فراموش شود.
کد خبر: ۶۸۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ - 24July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم معارفه معاون جدید روابط عمومی سپاه و رئیس جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، با اشاره به ایام عزای حسینی اظهار داشت: نام دو مرکز و مجموعه‌ای که امروز مسئولشان هم تکریم و هم معرفی می‌شوند، با این ایام بسیار تناسب دارد و کاری حسینی و زینبی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به جهاد تبیینِ صورت‌گرفته از سوی حضرت زینب (س) و خطبه‌های روشنگرانه ایشان، گفت: یکی از مواردی که باید در این ایام بیشتر به آن توجه کنیم، شناخت و بصیرت نسبت به نهضت حسینی در ابعاد مختلف است و در این مسیر، انتشار پیام‌های واقعه عاشورا وظیفه‌ای همگانی است.

وی افزود: یزید بر خلاف آنچه گفته می‌شود که خوشگذران بود، برنامه داشت؛ طراحی او آنچنان بود که به قول خودش کاری را که جدش ابوسفیان و پدرش معاویه نتوانسته بودند انجام دهند، انجام داد تا اسلام نابود شود. طراحی او بسیار جدی بود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: امروز یکی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد تبیین، تلاش و مجاهدتی است که برادران عزیز و خواهران گرامی ما در دو مرکز روابط عمومی سپاه و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی عنوان کرد: دفاع مقدس نشأت گرفته از مکتب عاشورا و آغازی بی‌پایان است؛ زیرا تا زمانی که دشمن و احتمال تعرض و حمله‌ی او وجود دارد، دفاع هم لازم است، و دفاع تا زمانی که در راه خدا باشد، مقدس است.

وی در ادامه خطاب به مسئولان روابط عمومی سپاه گفت: شما عزیزان کار بزرگی در مسئولیت خود در روابط عمومی کردید؛ همانند کاری که حضرت زینب (س) کرد و اجازه نداد که دشمنان فاتحه اسلام را بخوانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دشمنان در سکوت خبری برای استثمار و سلطه بر جوامع تلاش می‌کنند، افزود: امروز دنیای اسلام بر اثر بی‌خبری، بی اطلاعی و بی‌بصیرتی گرفتار رنج و لغزش‌هایی شده است. در کلام الله مجید هم آمده که بسیاری از گرایش‌های انحرافی به خاطر ضعف بصیرتی است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه شهدا جزو یاران حضرت سید الشهدا (ع) هستند، اظهار داشت: شهدا به مقام «فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» رسیدند و همانند یاران امام حسین (ع) محبوبیت دارند.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که فرهنگ و گفتمان شهادت‌طلبی، و تفکر و فرهنگ حسینی و عاشورایی فراموش شود؛ مجموعه روابط عمومی سپاه و اصحاب رسانه در این راستا نقش اساسی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه سنگرنشین خط مقدم انقلاب است، گفت: بعد از ولایت هیچ مجموعه‌ای همانند سپاه سنگرنشین خط مقدم نیست؛ لذا پاسخگویی و اطلاع‌رسانی ما باید در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدسی باشد و مراقب خبرسازی‌ها و حقیقت‌سازی‌های دشمنان باشیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه با تأکید بر هم‌افزایی نیرو‌های جبهه انقلاب و نیرو‌های ارزشی عنوان کرد: شما عزیزان در بسیج و سپاه اطلاع‌رسانی بصیرت‌افزایی را نیز مأموریت خود بدانید.

وی با بیان اینکه امروز بشر از حکمرانی‌های دیگر خسته شده و همه به بن‌بست رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) دریچه جدیدی را به روی انسان‌ها باز کردند که تنها راه نجات، حکمرانی و نظام و الگوی مدیریتی است که خداوند متعال ارائه کرده و این عالی‌ترین الگوی حکمرانی است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها