مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

شهیدان بابایی و لشگری از اسطوره‌های بی بدیل دفاع مقدس هستند

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: شهید عباس بابایی و شهید حسین لشگری که در مردادماه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند از اسطوره‌های بی بدیل دوران دفاع مقدس و افتخارات ابدی استان قزوین هستند.
کد خبر: ۶۸۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ - 05August 2024

سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین با اشاره به شهادت دو تن از خلبانان برجسته قزوینی در مردادماه اظهار داشت: شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی که در ۱۵ مرداد سال ۶۶ و شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری که در ۱۹ مرداد سال ۸۸ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند از اسطوره‌های بی بدیل دوران دفاع مقدس و افتخارات ابدی استان قزوین هستند.

وی افزود: شهید عباس بابایی با پرواز‌های پرشماری که در دوران دفاع مقدس داشت نقش مهم و حیاتی در عملیات‌های پر افتخاری از قبیل عملیات والفجر۸، عملیات بیت المقدس، عملیات فتح المبین و طریق القدس داشته است.

سرهنگ امیری مقدم عنوان داشت: شهید حسین لشکری هم که به سیدالاسرای ایران معروف است ۱۸ سال دوران سخت و دشوار اسارت را تحمل کرد و به الگویی کامل از صبر و بردباری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تبدیل شد.

وی ادامه داد: لازم و ضروری است که زندگی و سیره دو تن از این عزیزان در قالب‌های مختلف به مردم و خصوصا نسل جوان ارائه شود که بدون تردید نقش مهمی در خودسازی و تقویت شخصیت اسلامی و دینی آنان خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار