سردار رادان:

اتباع غیر مجاز در مرز دستگیر و برای بازگشت به اردوگاه‌ منتقل می‌شوند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اتباع خارجی مجاز با استفاده از دفاتر خادم و اتباع دیگر با ویزای عراق که از کشورشان اخذ شده می‌توانند به مرزها مراجعه کنند.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴ - 10August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور شامگاه دیروز (جمعه) در قرارگاه فرعی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران در مرز چذابه اظهار داشت: خوشحال هستیم که اقدامات شما اثربخش، خوب، به‌موقع و به‌هنگام تا به اینجا بوده است. مرز چذابه یکی از مرزهای منحصر به فرد است که اتباع خارجی و هم‌وطنان ایرانی از آن عبور می‌کنند و در نتیجه باید در خدمات‌دهی مراقبت بیشتری انجام شود.

تاکنون سه هزار اتباع خارجی از پایانه مرزی چذابه عبور کردند

فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: ماموران پرتلاش و زحمت‌کش که در این ماموریت هستید در لحظاتی که خیلی خسته و آفتاب زده می‌شوید راز و نیاز با خدا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشید که برای دنیا و آخرت ثبت می‌شود.

سردار رادان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه نیز گفت: در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از اول محرم تاکنون نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی زائران حسینی را داشتیم. از اول صفر تا شب گذشته در مرز مهران بیش از ۳۰ درصد افزایش سفر نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و در مرز شلمچه و چذابه هم نسبت به ماه محرم و صفر سال گذشته بازهم افزایش سفر داشتیم. همه دستگاه‌های خدماتی بطور کامل در اینجا در خدمت زائران هستند تا بتوانند سهولت سفر را برای آنان فراهم کنند. تا به امروز حدود سه هزار نفر از اتباع از این پایانه مرزی عبور کردند.

فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: استقبالی که مردم همانند گذشته برای ماه صفر و زیارت آقا اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی انجام دادند در ایام محرم نسبت به ماه محرم سال گذشته تعداد زائران در مرزهای کشور بالغ بر ۱۷ درصد افزایش داشته است. از روز اول ماه صفر سال‌جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرز مهران افزایش ۳۰ درصدی و در مرزهای شلمچه و چذابه شاهد افزایش ۳۴ درصدی تردد را تجربه کردیم. با توجه به حجم درخواست کننده گذرنامه‌ها که گذرنامه زیارتی آن معمولاً نشان دهنده ۱۰۰ درصد آن‌ها برای سفر اربعینی است چنین پیش بینی می‌شد که عدد زائران احتمالاً نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امسال همکاران من در مرزبانی و انتظامی، یگان‌های ویژه و پلیس‌های تخصصی در مرزهای هفتگانه و مرز آبی که امسال باز شده است، به کمک آمدند. نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی کمکی در قالب سه هزار گشت اضافه‌تر از گشت‌هایی که قبلاً بوده به کمک مرزبانان و همکاران انتظامی در مرزها آمده‌اند. امسال همانند سال گذشته با یک مقدار تفاوت کمتر یعنی سال گذشته تجربه پنج ثانیه‌ای ایستایی و امسال به چهار ثانیه رسیده که این در تسهیل حرکت زائران کمک کرده است.

سردار رادان با توصیه به زائران که در برگشت استراحت کافی داشته باشند و در رانندگی عجله نکنند، گفت: هوای مناطق مهران، شلمچه و چذابه به شدت گرم است مردم که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند و آن‌ها را پارکینگ‌های مشخص پارک می‌کنند مواد اشتعال‌زا و اسپره‌های ضدعفونی کننده داخل خودروهای خود نگذارند.

وی با بیان اینکه در مرزها به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی‌شود، تاکید کرد: اتباع خارجی مجاز با استفاده از دفاتر خادم و اتباع دیگر با ویزای عراق که از کشورشان اخذ شده می‌توانند به مرزها مراجعه کنند. اگر اتباع غیر مجاز به مرزها مراجعه کنند حتماً دستگیر و به برای بازگشت به اردوگاه‌ها منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها