گریمور نمایش «فصل شیدایی» در گفت‌وگو دفاع‌پرس مطرح کرد:

چالش گریم بازیگران در نمایش بزرگ «فصل شیدایی»

محمود آسمانی گفت: چالش ما در گریم فصل شیدایی سرعت بالای اجرای نمایش است، چرا که آیتم‌ها به سرعت جایگزین می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نمایش میدانی فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بیست و سومین سری آن به همت موسسه مهنا تا ۲۶ مرداد ماه در یاسوج روی صحنه می‌رود. 

رسالت بوذری راوی این نمایش است که وقایع مختلف از جمله خلقت انسان، نشانه‌های ظهور و رشادت‌های شهیدان را نمایش می‌دهد.

محمود آسمانی، گریمور نمایش فصل شیدایی به تشریح فعالیت‌های خود پرداخت و اظهار داشت: این یک کار مذهبی است که داستان آن از حضرت آدم (ع) شروع می‌شود و با حضرت خاتم (ص) خاتمه می‌یابد در این بین آدم‌ها و شخصیت‌های مختلفی حضور دارند که شخصیت‌های اصلی مانند حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع) و ... نیاز به گریم دارند و دیگرانی هستند که نیاز به گریم ندارند.

چالش گریم «فصل شیدایی» سرعت بالای نمایش

وی ادامه داد: کار ما آیتم‌بندی شده است؛ مثلا در آیتم ابتدایی حضرت آدم نباید سیب را بچیند که با فریب شیطان سیب این کار را می‌کند. ما در این آیتم گریم شیطان و ماسک‌های شیاطین داریم؛ آیتم درب منزل حضرت زهرا (ع) بخش مهم دیگر است یا آیتم جنگ شمر و ... بنابر اقتضای شهر‌ها کارگردان، آیتم مختص آن شهر را اضافه می‌کند که همه این‌ها کار گریم تخصصی خود را می‌طلبد. 

آسمانی در خصوص اجرای شهر یاسوج اظهار داشت: آیتم مختص یاسوج، جنگ و روایت واقعی رزمندگان کهکیلویه و بویراحمد است که سایتی را آزادسازی می‌کنند.

وی در مورد مدت زمان حضور خود در این پروژه گفت: من از حدود ۲۰ سال پیش با این دوستان بوده‌ام که با وقفه ای دوباره به آنان پیوستم و چیزی حدود ۳ سال است که همکاری ام از سر گرفته شده است. کار از لحاظ اعتقادی بسیار اثرگذار است؛ چرا که آیتم‌هایی کوتاه، اما بسیار تاثیرگذار از ائمه است؛ ضمن این که روایت جذابی دارد. به علاه، فضای کار و حجم عظیم نمایش یکی از علت‌های اقبال مخاطب از آن است. 

آسمانی تصریح کرد: تئاتر و نمایش‌های بسیار خوب زیاد داریم، اما اغلب در سالن‌های کوچک با ظرفیت محدود اجرا می‌شوند و بزرگترین آنها شاید اجرا در تالار وحدت باشد ولی در فصل شیدایی ظرفیت بسیار زیاد است و یکی از جذابیت‌های این نمایش بی‌شک میدانی بودن آن است، چون یکسری حرکات و نمایش‌های ویژه در سالن‌ها قابل اجرا نیست، اما در اینجا به دلیل روباز بودن و به دلیل این که واقعه واقعی‌تر به نظر می‌رسد و با جلوه‌های ویژه میدانی و انفجار درآمیخته می‌شود، جذابیت بسیاری دارد. 

چالش گریم «فصل شیدایی» سرعت بالای نمایش

وی عنوان کرد: وقتی تماشاچی می‌نشیند دور تا دورش صحنه در جریان است و با اتفاقاتی که رخ می‌دهد فاصله زیادی ندارد و این وسعت اجرا و نزدیکی به صحنه قصه ارتباط خاصی با تماشاچی می‌گیرد. گهگاهی که خودمان وارد صحنه می‌شویم ابهت فضا را احساس می‌کنیم و نمایشی شبیه این نداریم.

آسمانی افزود: در قم و شب آخر ۱۶ هزار تماشاچی داشتیم به اضافه آدم‌هایی که پشت در مانده بودند. حساب کنید از این حجم از آدم‌ها اگر ۱۰۰ نفر با آن ارتباط برقرار کنند و احساساتی شوند ما نتیجه گرفته ایم. 

این هنرمند در مورد چالش کار خود گفت: همه کار‌ها سخت هستند، اما چالش ما در گریم فصل شیدایی سرعت زیاد است؛ چرا که آیتم‌ها به سرعت جایگزین می‌شوند؛ مثلا یک نفر چهار شخصیت را بازی می‌کند که باید با سرعت بسیار زیاد کار انجام و از آن مهمتر درست و بی خطا (چون فرصتی برای اصلاح نیست) انجام شود. این کار جذاب، اما استرس زا است.

چالش گریم «فصل شیدایی» سرعت بالای نمایش

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها