تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تاخیر در پاسخ به ترور شهید هنیه تصمیم تاکتیکی است

محمدعلی الحکیم گفت: هیچ کس شکل و محتوای پاسخ ایران را نمی‌داند؛ اما احتمالاً حمله در مقیاس وسیع بوسیله پهپاد‌ها و موشک‌ها صورت خواهد گرفت و محور مقاومت نیز در این پاسخ شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸ - 13August 2024

«محمدعلی الحکیم» تحلیلگر مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص زمان و مکان حمله انتقام‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی که در پی نقض حاکمیت ملی ایران در ترور «اسماعیل هنیه» صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال برنامه‌ریزی برای مجازات سخت «اسرائیل» است و این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که میانجی‌هایی زیادی از همان لحظات اولیه پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از بیم وقوع یک جنگ فراگیر در منطقه غرب‌آسیا دست به کار شدند تا ایران را از حمله به «اسرائیل» منصرف کنند. 

تاخیر در پاسخ به ترور شهید هنیه تصمیم تاکتیکی است

وی در ادامه با اشاره به سفر ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده سنتکام به «اسرائیل» با هدف تقویت هماهنگی در برابر حمله احتمالی حزب‌الله و ایران، گفت: میانجی‌ها پیشنهاد‌هایی در ازای عدم پاسخ به تهران ارائه کرده‌اند که برخی از آنها، شامل توقف بمباران غزه برای مدت محدود، لغو بخشی از تحریم‌های اقتصادی تهران و آزادسازی منابع بلوکه شده است. 

حکیم با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها از حق خود برای پاسخگویی در داخل سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به نقض حاکمیت کشورشان منصرف نخواهند شد، بیان داشت: هیچ کس شکل و محتوای پاسخ ایران را نمی‌داند؛ اما احتمالاً حمله در مقیاس وسیع بوسیله پهپاد‌ها و موشک‌ها صورت خواهد گرفت و محور مقاومت نیز در این پاسخ شرکت خواهد کرد.

وی به تعویق افتادن انتقام از «اسرائیل» را یک تصمیم تاکتیکی دانست و افزود: موفقیت موشک‌های ایرانی در رسیدن به «اسرائیل» در عملیات وعده صادق، علیرغم مشارکت ناو‌های آمریکایی و نیرو‌های انگلیسی در رهگیری پهپاد‌های ایران، این فرض را بر این می‌گذارد که ایرانی‌ها نیز از آن شب برای اجتناب از اشتباه درس‌هایی آموخته‌اند و ممکن است موارد دیگری را نیز به کار گیرند. 

این تحلیلگر عراقی گفت: با توجه به تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ناوشکن‌ها و ناو‌های دریایی خود به خاورمیانه اعزام کرده است. 

وی در پایان با بیان اینکه پایگاه‌های آمریکا در منطقه در معرض خطر قرار دارند، تصریح کرد: جنگنده‌های آمریکایی در عراق و جنگنده‌های انگلیسی در اردن برای دفع هرگونه حمله احتمالی ایران به سرزمین‌های اشغالی، در حالت آماده‌باش حداکثری قرار دارند. 

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها