رئیس قوه قضاییه:

امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهداست

حجت‌الاسلام «محسنی اژه‌ای» با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و وحدت داخل کشور نیاز داریم، گفت: امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهدا و مجاهدت ایثارگران است.
کد خبر: ۶۸۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ - 01September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای»رئیس قوه قضاییه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید«رئیسعلی دلواری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار داشت: شهدای بزرگی تقدیم این انقلاب شده است و جلساتی که برای شهدا برگزار می‌شود بسیار مقدس است.

امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهداست

وی اضافه کرد: این کنگره برای این است تا ما فراموش نکنیم برای انچه به دست آورده‌ایم خون‌های پاکی برای به دست‌آوردن آن ریخته شده است تا امروز شاهد این عزت و افتخار و سربلندی شامل حامل همه عزیزان شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینه بزرگترین خوبی شهادت در راه خدا و برای خدا است تاکید کرد: بین چگونه مردم فرق است و کسی که در راه خدا شهید می‌شود با کسی که به گونه‌ای دیگر از دنیا می‌رود متفاوت است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری، شهدای خدمت، شهدای دفاع مقدس و دیگر شهدا زنده هستند و همین امروز برای حیات ما مؤثر هستند. شهید می‌تواند مقام شفاعت برای دیگران باشد و این مقام را هر کسی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه ما در مقابل خون شهدا وظیفه‌ای سنگین داریم ادامه داد: بالاترین مقام را خداوند به امام حسین عطا کرد و شاهد اثرات ماندگار قیام امام حسین هستیم که تا همیشه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز اربعین در حال آگاهی بخشی است افزود: اربعین حسینی موجب بیداری و هوشیاری مردم دنیا شده است. دشمنان اسلام و بشریت بارها تلاش کردند جلوی این حرکت بزرگ را بگیرند ولی نتوانسته‌اند.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز بعد از ۱۰۹ سال مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود که کاری بسیار بزرگ است که حضور در این مراسم پاداش‌های بزرگی نزد خداوند دارد.

وی با بیان اینکه برای استقلال کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خون‌های زیادی ریخته شده است خاطرنشان کرد: تعقل وجه تمایز انسان با دیگر حیوانات است و خداوند مسیر صحیح و اشتباه را به ما نشان داده است که باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه باید با تبعیت از ولایت فقیه مسیر صحیح را انتخاب کنیم افزود: باید چشم‌ها و گوش‌ها را باز کنیم و مسیر را با بصیرت و بر اساس زمان‌شناسی انتخاب کنیم. شهدا از مردم بودند و به مردم کمک می‌کردند و ما هم باید این مسیر را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: امروز اجانب در خلیج فارس نیستند ولی قشون‌کشی فرهنگی کرده‌اند و دشمنان هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و ما وظیفه داریم راهی که شهدا رفتند را ادامه دهیم؛ همانگونه که در گذشته دشمنان در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس قوه قضائیه زمان شناسی را یکی از ویژگی‌های برجسته شهدا عنوان کرد و ادامه داد: باید دشمن‌شناس باشیم و مسیرهای ورود آنها را بدانیم و برنامه‌های شیطانی آنان را شناسایی کنیم و بر اساس زمان شناسی، بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عمل شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیازی نیست در جبهه نظامی بجنگیم و بلکه باید در عرصه فرهنگی مبارزه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که دشمن به مقاصد خود دست یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: شهید «حاج قاسم سلیمانی» کسی نبود که فقط در عرصه نظامی بجنگد بلکه در دفاع از مظلوم، در عرصه فرهنگی، سیاسی و تبیینی نیز ورود کرده و هیچگاه صحنه را خالی نمی کرد.

وی با بیان اینکه در مقابله با دشمن باید به خوبی عمل کنیم افزود: دفع شر به تنهایی اتفاق نمی‌افتد و باید در کنار هم با انسجام و وحدت در مقابل دشمن ایستادگی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. امروز به همدلی و وحدت نیاز داریم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید بار روی زمین‌مانده را برداشته و مشکلات مردم را حل کنیم ادامه داد: اشتراکات فراوانی داریم که بر اختلاف سلیقه‌ها می‌چربد و باید با همدلی و اتحاد و انسجام برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کشور زمینه‌های فراوان برای پیشرفت دارد گفت: با استفاده از ظرفیت داخلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و تحریم‌ها را حنثی کنیم. کارگزاران نظام اسلامی تکلیف سنگینی بر عهده دارند و باید برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه مردم مستحق هر نوع خدمت بی منت هستند افزود: اگر این فرصت را از دست دهیم، بیشترین کسی که ضرر می‌کند خود ما هستیم و باید هر خدمتی که می‌توانیم را انجام دهیم.

وی با موافقت با پیشنهادت عفو برای تعدادی از محکومان استان بوشهر، تاکید کرد: حدود ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک شما عزیزان آزاد می‌شوند و حدود ۳۰۰ نفر نیز در لیست عفو قرار گرفته‌اند که باید بررسی شود. با نگاه ارفاقی به این مساله نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها