آمریکا میلیون‌ها دلار کمک به سوریه را معلق کرد

«سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا» وابسته به دولت آمریکا کمک‌های مالی به چند سازمان بین‌المللی فعال در امر کمک‌رسانی به سوریه را معلق کرده است.
کد خبر: ۸۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 12May 2016

آمریکا میلیون‌ها دلار کمک به سوریه را معلق کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دولت آمریکا میلیونها دلار کمک به چندین سازمان فعال در امر کمکرسانی به سوریه را معلق کرد. 

وبگاه انگلیسی «العربی الجدید» روز چهارشنبه گزارش داد این اقدام پس از کشف تخلفات نظاممند سازمانهای مذکور و تبانی کارکنان آنها برای پرداخت هزینههای سنگینتر به شرکتهای ترکیه بابت خرید کالاهای اساسی، صورت گرفته است.

بازرس دولتی «سازمان توسعه بینالمللی آمریکا»، یک نهاد آمریکایی وابسته به دولت این کشور که مدعی کمکرسانی به کشورهای فاجعهزده است روز چهارشنبه گفت که به استناد مدارک به دست آمده، 14 شرکت و شخص مرتبط با سازمانهای کمکرسانی ترکیه معلق شدهاند. 

در بیانیه این سازمان در روز چهارشنبه آمده، شماری از فروشندگان، کارکنان سازمانهای غیردولتی و افراد دیگر در قرارداهای مربوط به امدادرسانی به سوریه، اقدام به جعل قرارداد، پرداخت رشوه و تخلفات دیگر کردهاند. 

«سازمان توسعه بینالمللی آمریکا» نامی از موسسات امدادرسان به میان نیاورده، اما برخی منابع به خبرگزاری فرانسه گفتهاند «هیئت پزشکان بینالمللی» و «کمیته نجات بینالمللی»، سازمانهای خیریهای که «دیوید میلیباند»، وزیر خارجه اسبق انگلیس ریاست آنها را بر عهده دارد، جزء سازمانهای تعلیقشده هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار