استاندار یزد در ستاد گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر:

آّزادی خرمشهر از نقاط عطف تاریخی ماست/ شهادت قدرتمند‌ترین سلاح در جوامع اسلامی است

سید محمد میرمحمدی گفت: فتح خرمشهر از نقاط عطف تاریخی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که باید ابعاد این حماسه را زنده نگه داشته و آن را ترویج دهیم.
کد خبر: ۸۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 12May 2016

آّزادی خرمشهر از نقاط عطف تاریخی ماست/ شهادت قدرتمند‌ترین سلاح در جوامع اسلامی است

 به گزارش دفاع پرس از یزد، نشست ستاد استانی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بعد از ظهر چهارشنبه با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرمانداران، مشاور استاندار در امور ایثارگران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و اعضای این ستاد در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: داشتن روحیه مبارزه با ظلم و شهادت طلبی یکی از ضرورتهای جامعه اسلامی است و تا زمانیکه ظلم و دشمنی وجود دارد باید آمادگی دفاعی نیز داشته باشیم .

سید محمد میرمحمدی در ادامه افزود: شهادت برندهترین، قویترین و موثرترین سلاح در جوامع اسلامی است و این سلاح کاربرد تاریخی داشته که آن از حضرت امام حسین (ع) به ما رسیده است.

وی تصریح کرد: شهادت حضرت امام حسین (ع)، اسلام را زنده نگه داشت، از انحراف در اسلام پیشگیری کرد و برای همیشه تاریخ درس آزادگی، حق طلبی، حق جویی، مردانگی، جوانمردی، خداپرستی، دینداری و عاشقی را به مردم ارزانی داشت.

استاندار یزد با اشاره به سخن مشهور حضرت امام حسین (ع)، "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید"، اظهار داشت: این آزادگی اگر در جهان ترویج یابد، زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) در جامعه فراهم خواهد شد.

میرمحمدی در خصوص ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: توجه به ابعاد مختلف عاشورای حسینی، یکی از ظرفیتهای فرهنگ سازی برای دفاع، مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم است که با روش آگاهی بخشی میتوان این ظرفیت را گسترش داد.

عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، می تواند کانون اصلی این فرهنگسازیها در جامعه باشد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سربازان گمنام حضرت امام زمان (عج) در همه عرصهها تلاش می کنند، عامل اصلی در حفظ امنیت و آرامش در جامعه هستند و سپر محکم و سد خلل ناپذیری برای نفوذ دشمن به شمار میآید.

استاندار یزد اظهار کرد: یکی از نقاط قوت و موثر در دفاع مقدس، آزادی خرمشهر است که در تضعیف روحیه دشمن بسیار موثر بود که باید ابعاد این حماسه را زنده نگه داشته و آن را ترویج کنیم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم دین و وظیفه خود را در قبال شهیدان به خوبی ادا کرده و فرهنگ شهادت طلبی را در جامعه و نسل جوان ترویج دهیم.

گفتنی است؛ " محمد رجبی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، نیز در این نشست، گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد ارائه کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار