فرمانده لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع):

رزمندگان لشکر ۱۰ در عملیات «کربلای ۵» به‌عنوان خط‌شکن خوش درخشیدند

سرهنگ «سامانلو» گفت: رزمندگان لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات «کربلای ۵» به‌عنوان خط‌شکن در نفوذ به دژ مستحکم رژیم بعث، جانانه و مردانه عمل کردند و آن را در روز اول عملیات در هم شکستند و با عبور از پنج‌ضلعی‌ها و مواضع هلالی‌شکل خوش درخشیدند.
کد خبر: ۵۰۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۹ - 06March 2022

رزمندگان لشکر ۱۰ در عملیات «کربلای ۵» به‌عنوان خط‌شکن خوش درخشیدندسرهنگ «قاسم سامانلو» فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، با اشاره به عملیات «کربلای ۵»، اظهار داشت: این عملیات در تاریخ ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ با رمز مبارک «یا فاطمه الزهرا (س)» توسط رزمندگان اسلام در منطقه عمومی شلمچه و شرق بصره به اجرا درآمد و تلفات سنگینی را به دشمن بعثی وارد کرد.

وی  به نقش لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع) به فرماندهی سردار «علی فضلی» در این عملیات غرورآفرین پرداخت و تصریح کرد: عملیات «کربلای ۵» در قالب سه محور «عاشورا»، «کربلا» و «ثارالله (ع)» انجام شد و گردان‌های حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت قاسم (ع)، زهیر و مسلم در آن به ایفای نقش پرداختند.

سرهنگ «سامانلو» گفت: رزمندگان لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در این عملیات به‌عنوان خط‌شکن در نفوذ به دژ مستحکم رژیم بعث، جانانه و مردانه عمل کردند و آن را در روز اول عملیات در هم شکستند و با عبور از پنج‌ضلعی‌ها و مواضع هلالی‌شکل خوش درخشیدند؛ بنابراین پس از حضور رزمندگان لشکر ۱۰ در این مواضع و پاک‌سازی، قرارگاه‌های «نجف» و «کربلا» مسیر را ادامه دادند و پیروزمندانه به پیش رفتند.

وی با بیان این‌که این عملیات موجب شد تا همه جبهه استکبار جهانی دست‌به‌دست هم دهند و با اعمال فشار از لحاظ بین‌المللی، قطعنامه ۵۹۸ را در شورای امنیت به تصویب برسانند، گفت: در این عملیات که شکست سنگینی به دشمن بعثی تحمیل شد، نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومترمربع از منطقه عمومی شلمچه آزاد شد و ماشین جنگی دشمن در هم شکست و آن‌ها را به فکر آتش‌بس انداخت.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع) با اشاره به اتکای رزمندگان به ایمان و اعتقادات قلبی و رهبری‌های حکیمانه معمار کبیر انقلاب و فرماندهان و ایستادگی کردن آن‌ها تا پای جان برای دفاع از این مرزوبوم، اذعان داشت: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات «کربلای ۵» و همچنین در طول دوران دفاع مقدس، ایمان و امداد الهی بود.

سرهنگ «سامانلو» خاطرنشان کرد: پیش از عملیات «کربلای ۵»، عملیات «کربلای ۴» به اجرا درآمد؛ اما به دلیل لو رفتن اطلاعات عملیات، پیروزی حاصل نشد و با طرح‌ریزی‌ها و توانمندی‌های مجاهدین و رزمندگان و رفع نواقص، بلافاصله پس از ۲ هفته عملیات بزرگ «کربلای ۵» به اجرا درآمد و منتج به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار