رئیس ستاد دهه امامت و ولایت تشریح کرد؛

برگزاری هزاران جشن مردمی در سراسر کشور از عید قربان تا عید غدیر

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی گفت: غدیر را محور وحدت می‌دانیم و جلوی هر تفرقه‌ای را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۶۷۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 16June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی» رئیس ستاد دهه امامت و ولایت صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت، در ابتدای برنامه با عرض تبریک به‌مناسبت اعیاد غدیر خم و قربان، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال‌های گذشته با تلاش بسیار و برنامه‌ریزی‌های مختلف این دهه را گرامی داشته و برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده است؛ چون بخش عمده‌ای از فرهنگ و جامعه ما در این دو روز (قربان و غدیر) شکل می‌گیرد و طبیعی است که نهاد‌های فرهنگی آن را گرامی بدارند.

جشن‌های غدیر از روز عرفه برگزار می‌شوند/ جشن‌های غدیر به‌صورت مردمی برگزار می‌شوند

وی افزود: جشن‌های غدیر که بیشتر، مردمی است، با تکیه بر مردم و علاقه آنها به حضرت امیرالمؤمنین (ع) و مکتب غدیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی در مورد جشن‌های غدیر اظهار داشت: جشن‌های غدیر و هفته امامت و ولایت که از روز عرفه و با دعای عرفه آغاز می‌شوند، به تناسب ظرفیت استان‌ها ممکن است تغییراتی داشته باشند.

وی با اشاره به جهت‌گیری که در دعای عرفه امسال وجود دارد، گفت: دعای عرفه امسال، با توجه به مسئله غزه جهت‌گیری خاصی دارد؛ و جنایت صهیونیست‌ها در حق این مردم به بیشترین حد خود رسیده است.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت ادامه داد: کسی که دعا می‌کند، جهت‌گیری خود را در دعایش معرفی می‌‎کند. امام سجاد (ع) در دعاهایشان دشمنان را مدنظر دارند. ایشان در دعای ۲۷ صحیفه، هم برای حفظ مرزهای اسلامی دعا می‌کنند، هم برای کثرت مسلمانان و وحدت جبهه مسلمانان.

وی با اشاره به لزوم اعلام برائت در دعا افزود: ما باید برائت خود را نسبت به دشمنان خدا در دعایمان نشان دهیم. اگر به دوستان خدا اظهار علاقه می‌کنیم، باید بیزاری خود را به دشمنان خدا ابراز کنیم؛ همانطور که حجاج در مکه اعلان برائت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی گفت: در اين جشن‌ها نشست‌های تبیینی درباره اعیاد قربان و غدیر و همچنین نشست‌های تبیینی در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و رأی‌اولی‌ها نیز برگزار می‌شود تا به مردم برای انتخاب اصلح کمک کنیم.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت در مورد مردمی بودن جشن‌های غدیر اظهار داشت: هزاران جشن مردمی در سراسر کشور از قربان تا غدیر به‌صورت پیوسته برگزار می‌شود. همچنین همایش «ولایت، محور امت اسلامی» با حضور علمای شیعه و سنی در جزیره قشم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وحدت، محوریت غدیر است، افزود: غدیر را محور وحدت می‌دانیم و جلوی هر تفرقه‌ای را خواهیم گرفت. یکی از سیاست‌های ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی غدیر، این بوده است که ما این جشن‌ها را در مراکزی که جمعیت ترکیبی دارند، به‌ کمک برادران اهل سنت برگزار می‌کنیم تا وحدت عملی خود را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه شعر و شاعری در فرهنگ ما نقش زیادی دارد و شورای هماهنگی برای این هفته نشست‌های ادبی برگزار می‌کند و با اشاره به اینکه شادپیمایی به‌صورت خانوادگی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری شادپیمایی به‌صورت خانوادگی با تشکیل غرفه‌های پذیرایی از دیگر برنامه‌هاست، ما اصرار داریم کودکان و نوجوانان نیز در کنار خانواده‌ها در اين شادپیمایی حضور داشته باشند تا با فرهنگ غدیر بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی اجرای گروه‌های سرود، نورافشانی، پرده‌خوانی و نقالی را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: این برنامه‌ها نیاز به بودجه زیادی ندارند و از سویی تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارند.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با تأکید بر مسجدمحوری بودن جشن‌های غدیر ادامه داد: مسجدمحوری بودن، مسئله مهمی است و در این مورد، جشن‌هایی تدارک دیده شده‌اند تا آن مکان رونق بیشتری پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی افزود: اهتزاز پرچم سبز ولایت در همه شهرها، پهن شدن سفره‌های ۱۱۰ متری در استان‌ها، راه‌اندازی کتابخانه سیار در قالب عمومی و کودک و نوجوان، توزیع ۲ میلیون وعده غذای گرم در حاشیه شهرها، آزادی زندانیان با کمک خیرین و رونمایی از طرح‌های مشاوره علوی زوجین برای افرادی که در پنج سال اول زندگی مشترک خود هستند نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی در مورد جشن ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: در شهر تهران نیز جشن ۱۰ کیلومتری غدیر از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار خواهد شد. آخرین برنامه مناظره تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز در با این برنامه متقارن شده بود که با همکاری مسئولان مربوطه ساعت مناظره به قبل از شروع این جشن مردمی تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی در مورد پویش «جامعه مهربانی» که در این دهه برگزار می‌شود، اظهار داشت: پویش «جامعه مهربانی» با حضور هفت هزار دانشجوی خارجی و دو هزار طلبه جامعةالمصطفی با مشارکت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها