نقاش برزیلی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هنر و فرهنگ در برزیل تحت تأثیر لابی صهیونیستی است

«ژوائو آبیدو گالوائو» گفت: هنر در برزیل به‌شدت تحت تأثیر لابی صهیونیستی است و به همین دلیل هنر مستقل امکان بروز و ظهور در عرصه عمومی ندارد.
کد خبر: ۶۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 18June 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب» از روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در گالری «فکه» موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد و آثار یک هنرمند انقلابی و آزاده برزیلی به نام «ژوائو آبیدو گالوائو» به نمایش درآمد.

 این هنرمند برزیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، درباره شرایط سیاسی در کشور برزیل اظهار داشت: نمایشگاهی که برگزار کردیم، نوعی از بیان هنر آزاد و لیبرال است که تحت سلطه کانون‌های قدرت نیست. هنر در برزیل به‌شدت تحت تأثیر لابی صهیونیستی قرار دارد و تمام گالری‌ها و موزه‌ها معمولاً تحت تأثیر صهیونیسم هستند؛ به همین دلیل این گونه هنر‌های آزاد اجازه نمایش ندارند.

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این هنرمند برزیلی معتقد است که نیرو‌های جدیدی در دنیای فعلیِ هنر، غالب هستند که سلطه‌پذیر نیستند و وی خود را از طیف هنرمندان لیبرال می‌داند و تاریخ هنر را بررسی می‌کند که از دوران رنسانس، میکل‌آنژ و داوینچی شروع می‌شود و به نظر این هنرمند برزیلی، دوران آن هنر تا پیش از پاندمی کووید به پایان رسیده است و در حال حاضر تمدن‌های مصنوعی از جمله رژیم صهیونیستی بر دنیای هنر سلطه دارند.

هنر در برزیل، تحت تأثیر لابی صهیونیستی است/ نمایشگاهی که که نوعی از بیان هنر آزاد و لیبرال است/ منتشر نشود

وی درباره نمایشگاهی که از آثار «ژوائو آبیدو گالوائو» برپا شده است، گفت: این نمایشگاه، بیان آزاد افکار و احساسات او است که توانسته فارغ از این سلطه‌ها و لابی‌ها هنر خود را در اینجا ارائه دهد.

 هنرمند برزیلی درباره کشور برزیل گفت: همه، کشور مرا به‌عنوان کشوری شاد و خوشحال می‌شناسند؛ در صورتی که این خوشحالی مصنوعی است و از ابزار‌هایی مانند فوتبال، کارناوال‌ها و فستیوال‌هایی که در آنجا برگزار می‌شود، استفاده می‌کنند تا این شادی مصنوعی را به جهان مخابره کنند، اما واقعیت چیز دیگری است و همه چیز در این کشور از جمله هنر، فرهنگ و ... تحت لابی صهیونیسم اداره می‌شوند.

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره آثار این هنرمند برزیلی گفت: این آثار بروز قدرت‌های جدید و تکرار تاریخ را نشان می‌دهند. با آنکه دنیای هنر توسط کشور‌هایی از جمله آلمان، فرانسه، ایالات متحده و انگلیس که صاحب رسانه هستند و تحت تأثیر لابی صهیونیسم قرار دارند، کنترل می‌شود، اما همه نیرو‌های جدید که من سعی کردم از طریق این آثار نشان دهم، دنیای هنر را متحول می‌کنند.

 «ژوائو آبیدو گالوائو» از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکر کرد و ادامه داد: بهترین مکان برای نمایش آثارش، همین موزه است که نماد آزادی‌خواهی و رها شدن از قید سلطه است.

ژوائو آبیدو گالوائو در مورد رنگ‌هایی که در نقاشی‌ها استفاده شده‌اند، اظهار داشت: این رنگ‌ها را خودم ساخته‌ام و هیچ کدامشان از پیش ساخته نیستند و بیانگر احساسات درونی خود من است.

نقاش برزیلی در مورد حمایت از فلسطین در برزیل گفت: من عضو یک حزب سیاسی در برزیل با نام (BCO) هستم که تنها حزب در برزیل است که از فلسطین دفاع می‌کند و باقی احزاب برزیلی همگی از لابی صهیونیستی پول می‌گیرند تا بتوانند سیاست‌های او را پیاده کنند.

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: این هنرمند برزیلی تنها راهی که در برزیل می‌توان از فلسطین دفاع کرد را عضویت در همین حزب می‌داند و می‌گوید که اگر شما در برزیل با پرچم فلسطین، حماس یا حزب‌الله داخل خیابان‌ها راه بروید، پلیس قطعاً شما را دستگیر می‌کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار