خطیب نماز عید قربان:

هشتم تیر روز تکمیل حماسه حضور ملت است

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات روز هشت تیر در امتداد تشییع شهدای خدمت و به منزله یک حماسه بزرگ است.
کد خبر: ۶۷۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹ - 17June 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین « محمدجواد حاج علی اکبری» خطیب نماز عید قربان امروز (دوشنبه) در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اطهار داشت: شما برای آخرت چه توشه‌ای آماده کردید؟ انسان باید حریم تقوا و رأی الهی را در زندگی دنیوی و اخروی خود در نظر بگیرد. 

انتخابات هشتم تیر، روز تکمیل حماسه حضور ملت است

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: خودتان را با توشه تقوا مجهز کنید. البته قبل از اینکه انسان وارد عالم آخرت شود تقوا در این دنیا هم سعادتمندش می‌کند و تقوا اول در این دنیا انسان‌ را خوشبخت می‌کند و سپس در آخرت به مددش می‌آید. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حجاج بیت‌الله الحرام امروز میهمان خداوند بودند و به جمع حاجيان پیوستند. برای امت اسلامی باعث شرف و بزرگی است که در روز عید قربان به نماز می‌ایستند. در این نماز به دنبال این هستید که از بدی‌ها دور شوید. 

وی با بیان اینکه امروز همگی به رحمت الهی امیدواریم، بیان کرد: نمازگزاران دعای ۴۸ صحيفه سجادیه را مطالعه کنند تا به درک شعائر امروز برسند در آیین محمدی نماز عید قربان شرکت کردید و از خداوند می‌خواهیم که ما را به عید غدیر که عید اکبر است برسیم. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: جامعه‌ اسلامی از نطر فکری، اخلاقی و معرفتی تلاش خواهد کرد که خود را به اندیشه های امام علی علیه السلام نزدیک کند. روز عرفه را گذراندیم و امروز به عید لقا الله رسیدیم و با عبور از دل‌بستگی به این دنیا همچون حضرت ابراهيم ان‌شالله از این امتحان سخت هوای نفس به پیروزی خواهیم رسید.

خطیب نماز عید قربان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات روز هشت تیر در امتداد تشییع شهدای خدمت و به منزله یک حماسه بزرگ است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری انسجام ملی و قدرت ملی کشور را افزایش خواهد داد. همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم و اراده، فکری، تدبیر، اجرا و جسمی قوی باشد و از همه مهم‌تر امین، متعهد به امام باشد و در حقوق جامعه مسلمین هم این امانتداری و امین بودن را رعایت کند.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آینده با رأی بالا انتخاب شود بسیار اهمیت دارد و توصیه رهبر معظم انقلاب رعایت اخلاق، انصاف و ادب در جریان انتخابات است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور تاکید کرد: ما رییس جمهور قوی و امین می‌خواهیم، کسی که اهل رعایت احکام الهی، متعهد به امام مسلمین، رعایت حقوق جامعه باشد،‌ البته امانتدار بودن در کنار قوی بودن مهم است. ما امروز به یک رییس جمهور امین و قوی با رای بالا نیاز داریم، ملت با بصیرت باید کسی را انتخاب کنند که ایران قوی را بسازد.

وی در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: حج نماد جمال امت اسلامی است که پیرامون ‌کعبه اتفاق می‌افتد، اما بخش دوم حج شکوه امت اسلامی است که در رمی جمرات اتفاق می‌افتد و این‌ یعنی امت اسلامی ‌همیشه دشمن‌شناس است و در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید، حج زمانی حج است‌ که در آن‌ برائت‌ از مشرکین باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور ادامه داد: پیام‌ کوتاه‌ رهبر معظم انقلاب این بود که باید یاد و نام‌ مردم مظلوم غزه بلندمرتبه داشته و در حج‌ و همه شرایط بازگو شود، همچنین در برائت از مشرکین از آمریکا و اسرائیل و جنایات آنها سخن گفته شود و در تمام حج و جهان‌ اسلام‌ این موضوع باید استمرار داشته باشد. یعنی یک‌ هفته برائت نداشته باشیم بلکه همیشه باید این نشانه از برائت را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری یادآور شد: مردم یمن یک الگوی بی‌نظیر در این راستا هستند و مردم ما هم در همه نمازهای جمعه همیشه اعلام‌ برائت ‌را دارند اما کافی نیست، پس‌ در شادپیمایی غدیر، برنامه‌های محرم و نماز جمعه‌ها باید فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل همیشه بلند باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها