آخرین تحولات جنگ غزه؛

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

با ورود به دویست و نود و یکمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی»، حملات رژیم صهیونیستی و بمباران نوار غزه اوج گرفته و کشتار و قتل عام مردم غزه هر روز بیشتر از روز‌های قبل می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ - 23July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دویست و نود و یکمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد؛ عملیاتی که به دنبال آن صهیونیست‌ها برای کاهش فشار روانی این شکست غیرقابل ترمیم اقدام به حمله هوایی، زمینی و دریایی به نوار غزه کردند که در جریان این جنگ تاکنون بیش از ۳۹ هزار شهروند غیرنظامی فلسطین به شهادت رسیده ۹۰ هزار نفر مجروح شدند و البته در پی مقاومت و استقامت آنها، ارتش «اسرائیل» نیز متحمل تلفات و خسارات فراوانی شده است، ضمن اینکه تغییرات و تحولات مرزی مابین رژیم صهیونیستی و لبنان هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود.
در ادامه مهم‌ترین تحولات جنگ غزه را می‌خوانید.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

تعداد شهدای غیر نظامی و بی دفاع درحملات دیروز رژیم صهیونیستی به مناطق شرقی خان یونس در جنوب غزه به ۷۷ شهید رسید، و حدود ۲۰۰ نفر دیگر از جمله کودکان و زنان زخمی شده و بیش از ۳۰ نفر همچنان زیر آوار‌ها مانده اند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

هدف قرار دادن منازل فلسطینیان در اردوگاه «جبالیا»

منابع بیمارستانی تاکید کرده اند که در نتیجه هدف قرار گرفتن منازل در اردوگاه «جبالیا» در شمال باریکه غزه، از اولین ساعات صبح امروز تاکنون چهار نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شده اند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

شهادت ۱۶ فلسطینی در بمباران غزه

بنا به گزارش‌های میدانی، رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که در حمله هوایی بامدادی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه تاکنون ۱۶ نفر شهید شده‌اند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

بمباران محله «النفق» توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 

هواپیما‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین منزل خانواده «الجماصی» را در محله «النفق» در «الصحابه» هدف قرار داده که از میان ساکنان آن چهار نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

شهادت هشت عضو یک خانواده در بمباران صهیونیست‌ها

در ادامه جنایات سحرگاه امروز، منابع بیمارستانی فلسطین گزارش داده‌اند که در پی بمباران منزلی دیگر متعلق به خانواده «الدایه» در خیابان «المغربی» در محله «الصبره» در جنوب شهر نیز، هشت نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

بمباران منازل فلسطینیان در غزه

همچنین به گفته منابع محلی، بمباران منزل خانواده «بکر» در منطقه «الحدبه» در «دیرالبلح» در مرکز باریکه غزه به شهادت و زخمی شدن تعدادی از ساکنان و شهروندان این منطقه منجر شد.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

شهادت سه تن از فرماندهان مقاومت در کرانه باختری

منابع خبری فلسطین از شهادت 3 تن از فرماندهان مقاومت خبر دادند. بر اساس گزارش فوق در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولگرم واقع در کرانه باختری، سه تن از فرماندهان مقاومت به همراه مادر و دخترش به شهادت رسیده‌اند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

آژیر هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه به صدا درآمد

منابع خبری از فعال شدن آژیر هشدار در شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین «نیریم»، «نیر عوز» و «عین هشلوشا» مجاور نوار  غزه خبر دادند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

انفجار بمب‌های قدرتمند در مسیر نظامیان صهیونیست

نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوز شبانه نظامیان صهیونیست به این منطقه دست بسته نبوده و وارد عمل شدند.

به گزارش شبکه المیادین، گردان طولکرم وابسته به گروهان‌های قدس اعلام کرد رزمندگان فلسطینی موفق شدند یک بمب قدرتمند را در مسیر جنگ افزارهای نظامیان صهیونیست در محور خیابان نابلس منفجر کنند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

اذعان رسانه‌های عبری به وحشت نتانیاهو از یمنی‌ها

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یمنی‌ها وحشت دارد و اگر می‌توانست، از واکنش نشان دادن به حمله پهپادی آنها علیه تل‌آویو شانه خالی می‌کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، نتانیاهو تمایلی نداشت به حمله پهپادی یمنی‌ها به تل آویو واکنش نشان دهد، اما مجبور بود چرا که این عملیات یک حمله راهبردی علیه مرکز اقتصادی و مالی و تکنولوژی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

تجمع شبانه ترکیه‌ای‌ها در حمایت از فلسطین با شعار «لبیك یا أقصی»

ارتش صهیونیستی گذرگاه رفح را تخریب کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با بیل مکانیکی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر را تخریب کرد.

گذرگاه رفح یک دروازه حیاتی برای انتقال کالاها و تردد افراد محسوب می‌شود و فلسطینی‌هایی که قصد خروج از غزه را دارند باید از این گذرگاه عبور کنند.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

هک سرور‌های وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین به نقل از یک رسانه عبری زبان گزارش داد که اخباری در خصوص هک سرور‌های وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

در این گزارش آمده است، گروهی از هکر‌ها به سرور‌های وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دسترسی پیدا کرده‌اند. ولی هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

 

قتل عامدانه کودکان فلسطینی توسط ارتش «اسرائیل»

«مارک پرلموتر» پزشک یهودی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس آمریکا اظهار داشت: ارتش «اسرائیل» به طور عامدانه کودکان فلسطینی را با سلاح تک‌تیرانداز هدف قرار می‌دهد.

وی افزود که من با چشمان خودم کودکانی را دیدم که هدف گلوله تک تیرانداز قرار گرفته و کشته شدند و در عمر پزشکی خودم تاکنون هرگز کودکانی را در این شرایط و وضعیت کودکان غزه ندیده بودم که این گونه کشته و زخمی شوند و اعضای بدن‌شان قطع شود!

افزایش شمار شهدای خان یونس به ۷۷ نفر

در حال تکمیل...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار