همایش اساتید علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی برگزار شد

گردهمایی اساتید علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ - 01August 2024

همایش اساتید علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همایش آموزشی توجیهی علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حبیب‌الله تقی‌پور» رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی، «محمدعلی رضایی کرمانی» رئیس مجمع بسیج اساتید خراسان رضوی و ۱۶۰ نفر از اساتید این درس به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و همکاری پردیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم تقی‌پور رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی در سخنانی به بیان اصول و مبانی آموزشی بر اساس دیدگاه مبانی تربیتی پرداخت.

در ادامه سردار یوسفعلی‌زاده در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس مطالبی را بیان کرد.

سپس رضایی کرمانی در سخنانی به بایسته‌های چگونگی تعامل اساتید با دانشجو در درس آشنایی علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت.

چگونگی انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت به دانشجویان نسل جوان، روش‌هایی کلاسداری و جذب دانشجو، روش‌های تدریس و فن بیان از طرح درس‌های این همایش آموزشی یک روزه بود که توسط اساتید مجرب ارائه شد.

در این نشست تعدادی از اساتید پیشکسوت درس علوم و معارف دفاع مقدس به بیان تجارب خود و بایدها و نبایدهای ارائه این درس در مراکز آموزش عالی پرداختند.

در ادامه اساتید با حضور در یادمان‌ شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد با قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام ۲ شهید گمنام آرمیده در این دانشگاه با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان تجدید میثاق کردند.

در پایان این نشست «سید جلال امینی» مدیر آموزش و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تشریح شرایط منطقه، در خصوص چگونگی ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت مطالبی را بیان کرد.

در این همایش که با هدف توانمندسازی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد تعدادی از شرکت‌کنندگان که اساتید جدید بودند قرار است از مهرماه در مراکز آموزش عالی به ارائه این درس بپردازتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار