آواره‌کردن سلاح جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

رژیم صهیونیستی از آواره‌کردن به عنوان سلاح علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی استفاده می‌کند، جنایتی که بدون همکاری و همراهی ایالات متحده آمریکا به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین حامی این رژیم اشغالگر و نامشروع ممکن نیست.
کد خبر: ۶۸۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷ - 17August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بیش از ۱۰ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی و ارتش جنایتکار و کودک‌کش آن با استفاده از انواع و اقسام روش‌های مختلف اقدام به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه کرده است. روش‌هایی که تا امروز توسط هیچ کشور و ارتشی علیه دیگر مردم استفاده نشده است.

آواره‌کردن سلاح جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

یکی از این روش‌ها تخریب غزه و به دنبال آن اجبار مردم این باریکه به آواره‌شدن و کوچاندن اجباری از شهر و سرزمین مادری خودشان است. اقدامی که موجب شده تا در کنار شهید و زخمی کردن هزاران نفر از مردم غزه شاهد ظهور و بروز مشکلات بسیار فراوانی برای مردم غیرنظامی همچون زنان و کودکان فلسطینی هستیم.

در حقیقت باید گفت رژیم صهیونیستی بعد از گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ غزه و شکست و ناکامی در میدان نبرد در برابر مبارزان حماس، راه‌های مختلف و متنوعی را برای تحت فشار قرار دادن مبارزان فلسطینی و تضعیف آنها آزمایش می‌کند که در میان این روش‌ها، استفاده از آواره‌کردن به عنوان ابزاری مهم، تاثیرگذار و قابل توجه خودنمایی می‌کند.

موضوع مهم در ماجرای آواره‌کردن مردم غزه و درکل فلسطینیان، شکستن اراده و افزایش رنج انسانی مردم این باریکه است. در واقع رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح آواره‌کردن به دنبال تضعیف انگیزه و اراده مبارزان حماس در میدان جنگ غزه است تا از این طریق بتواند ضمن جبران ناکامی‌های ۱۰ ماه اخیر خود در برابر حماس، شانس خود را برای موفقیت و پیروزی آزمایش کند.

اما کیست که نداد رژیم صهیونیستی با اتخاذ سیاست برنامه‌ریزی شده آواره‌کردن فلسطینیان در دوران مختلف، به خصوص مردم غزه در جریان جنگ غزه به دنبال فراهم آوردن شرایط و زمینه‌های لازم برای کشتار‌های جدید علیه مردم غزه است. زیرا در صورتی که مردم این باریکه در شهر و خانه‌های خود قرار داشته باشند کشتار آنها به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست و در وضعیت آوارگی است که صهیونیست‌ها می‌توانند با انواع و اقسام دلایل مختلف دست به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه بزنند.

البته آواره‌کردن مردم غیرنظامی یکی از کثیف‌ترین و غیرانسانی‌ترین روش‌هایی است که فقط از عهده رژیم صهیونیستی برمی‌آید. در حقیقت هدف اصلی این رژیم اشغالگر و نامشروع از آواره‌کردن مردم غزه وارد آوردن فشار‌های فراوان و غیرقابل تحمل به مردم این باریکه است تا آنها را در شرایط بسیار سخت زیستی و زندگی قرار بدهد تا به این صورت زمینه وارد آوردن آسیب به آنها و گرفتن جان مردن غره را فراهم کند.

حال موضوع بسیار مهم در این میان قصد و نیت شوم رژیم صهیونیستی در آواره‌کردن مردم غزه و درکل فلسطینان این است که آنها قصد دارند تا با فراهم کردن زمینه تجمع فراوان و غیرعادی آوارگان فلسطینی در نقاطی خاص از سرزمین‌های فلسطین اشغالی ضمن اینکه موجب بروز و شکل‌گیری بحران‌های مختلفی در میان آنها شوند، فلسطینیان را در شرایط سخت زندگی قرار داده تا زندگی و جان آنها را با مخاطرات گوناگونی روبرو کنند.

این در حالی است که آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی مسئول تمامی جرم‌ها و جنایاتی که این رژیم اشغالگر و نامشروع علیه فلسطینیان به خصوص مردم غزه انجام می‌دهند. زیرا اگر نبود حمایت تمام قد و بدون محدودیت مقامات کاخ سفید از سران رژیم صهیونیستی، شاید آنها چنین دست بازی در ارتکاب جرم و جنایت علیه مردم فلسطین نداشتند.

در پایان باید گفت جامعه جهانی و در راس آن کشور‌های عربی و اسلامی منطقه نباید در زمینه جنایاتی که رژیم صهیونیستی به صورت پیوسته علیه مردم فلسطین به خصوص مردم غزه انجام می‌دهد ساکت بوده و سیاست بی‌طرفی و مماشات را درپیش بگیرند. زیرا این سکوت، سران و مقامات این رژیم را نسبت به ارتکاب جنایات بیشتر در حق مردم فلسطین بیش از پیش گستاخ و بی‌پروا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها