امیر دریادار سیاری تهران را به منظور شرکت در اجلاس صلح و امنیت جهانی به مقصد پکن ترک کرد

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی و بنا به دعوت مقامات عالی‌رتبه کشور چین، به منظور شرکت در اجلاس «صلح و امنیت جهانی»، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.
کد خبر: ۶۹۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ - 11September 2024

 به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، پیش از اعزام به این سفر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، با اشاره به دعوت مقامات عالی‌رتبه کشور چین به منظور شرکت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سالانه «صلح و امنیت جهانی» به میزبانی پکن، گفت: اجلاس «صلح و امنیت جهانی»، با شرکت حدود ۵۰۰ نفر از ۹۰ کشور جهان، به منظور مقابله با سلطه‌گری و برتری‌طلبی نظام استکبار جهانی و با هدف انتقال این پیام که برخلاف نظام تک‌قطبی مدنظر استکبار جهانی، آینده نظام بین‌الملل و الگوی همکاری کشور‌های جهان، مبتنی بر نظام چندقطبی خواهد بود برگزار می‌شود.

امیر دریادار سیاری تهران را به منظور شرکت در اجلاس صلح و امنیت جهانی به مقصد پکن ترک کرد

امیر دریادار سیاری در ادامه افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، گسترش صلح و امنیت در میان کشور‌های همسایه، منطقه و تمامی جهان است و بر موضوع تأمین امنیت دریانوردی در شمال اقیانوس هند، تنگه هرمز و باب‌المندب، با تمرکز بر انجام همکاری‌های نزدیک میان کشور‌های همسایه تأکید خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در همین راستا موضع رسمی و قاطع نظام جمهوری اسلامی، چنین است که برای تأمین امنیت منطقه، هیچ نیازی به کشور‌هایی که از هزاران کیلومتر آن‌سوتر در منطقه حضور می‌یابند نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی گفت: از دیگر موضوعات مورد اشاره، پرداختن به مسئله کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی، درخواست توقف هرچه سریع‌تر این جنایات و نیز تلاش برای دست‌یافتن به آتش‌بسی است که سبب شود مردم مظلوم فلسطین، به خواسته‌ها و اهداف خود دست پیدا کنند.

امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در این حوزه نیز موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران، آن است که اگر حمایت‌های همه‌جانبه نظام استکبار جهانی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نبود، شاهد بروز چنین فجایعی در منطقه نمی‌بودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با شرکت در اجلاس «صلح و امنیت جهانی»، آمادگی خود برای تبادل و تعامل با همه کشور‌های جهان در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات آموزشی، پژوهشی، فنی، ورزشی و انجام رزمایش‌های مشترک و مرکب، برای برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان ابراز می‌کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار