همزمان با اعیاد شعبانیه؛

مراسم تجلیل از 11 هزار جانباز در قم برگزار شد

آیین باشکوه تجلیل از ایثارگری 11 هزار جانباز استان قم، همزمان با اعیاد شعبانیه در مصلای قدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ - 13May 2016

مراسم تجلیل از 11 هزار جانباز در قم برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در مراسم تجلیل از جانبازان استان قم طی سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: جهاد انواع مختلفی دارد و جانبازان مجاهدانی هستند که بخشی از اعضای بدن خود از جمله دست، پا و چشم در راه خدا فدا کردند و ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به گوشههایی از زندگانی گوهربار حضرت قمر بنی هاشم(ع) گفت: ایشان دارای ویژگی هایی از جمله ولایتمداری، وفاداری، بصیرت و آگاهی بودند از این رو سالروز ولادت آن حضرت را به نام روز جانباز نامگذاری کرده اند، تا از اخلاق و سیره ایشان الگو برداری شود.

حسینی بوشهری در ادامه اظهار داشت: هیچ جانبازی از تلاش و مجاهدت در راه خدا پشیمان نیست؛ چرا که به وظیفه دینی خویش عمل کرده است.

وی با بیان اینکه جانبازان دردوران دفاع مقدس دلیرانه دربرابر استکبار جهانی ایستادند، گفت: افتخار جانبازان این است که نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیافتد؛ در حالی که پیش از انقلاب اسلامی کشورمان در استعمار دنیاطلبان و بیگانگان بود.

سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم با اشاره به حضور 11 هزار جانباز در استان گفت: از این تعداد، شش هزار نفراز جانبازان زیر 25 درصد، چهار هزار نفر بالای 25 درصد و 250 نفر نیز جانباز 70 درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت باید در جامعه ترویج پیدا کند گفت: باید برای نسل جوان رشادت های جانبازان تبیین شود تا با تفکر انقلابی، ارزش های اسلامی را در جامعه توسعه دهند.

هاشمی با بیان اینکه جانبازان و مجاهدان در راه دفاع از اسلام و وطن، جان خود را فدا کردند از این رو باید قدردان آنان باشیم، افزود: ایثارگران درس آزادگی و دلاوری را از حضرت عباس (ع) آموختند و برای دفاع از مرزهای کشورشان و انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

عیادت و تجلیل از جانبازان، برگزاری دعای توسل با حضور جانبازان، معرفی جانبازان در مساجد و پایگاه های بسیج و مساجد، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و برگزاری جشن های مختلف ازجمله سایر برنامههای تجلیل از جانبازان استان بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار