نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

گسترش آزادی‌های مشروع در چارچوب قانون اساسی دستور کار دولت چهاردهم باشد

محبی‌نجم‌آبادی گفت: دولت آینده باید برخی از کار‌های بنیادین دولت شهید آیت‌الله رئیسی را به صورت جدی و تأثیرگذار دنبال کند.
کد خبر: ۶۷۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۰ - 30June 2024

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم به مسئله تورم و اقتصاد اظهار داشت: مشکل اقتصاد در ایران به تورم برمی‌گردد، ما اگر بتوانیم تولید را به مرحله‌ای برسانیم که مالیات برآمده از تولید بتواند هزینه‌های جاری ما را جبران کند، می‌توانیم تورم را به حداقل ممکن برسانیم، ضمن اینکه باید نگاهی هم به حوزه ارزی داشته باشیم.

گسترش آزادی‌های مشروع در چارچوب قانون اساسی دستور کار  دولت چهاردهم باشد

محبی نجم‌آبادی گفت: عرضه و تقاضای ارز باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود، زیرا نباید شرایط به نحوی باشد که افراد به واسطه تغییر قیمت ارز تورم تحمیلی داشته باشند. دولت چهاردهم باید دو مسئله مدیریت قیمت ارز و حمایت تمام قد از تولید خرد و کلان را در دستور کار قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساساً کشور باید به سمتی برود که با ایجاد هلدینگ‌های بزرگ در حوزه صادرات توفیقات جدی کسب کند، در چنین شرایطی می‌توانیم ارزآوری برای کشور داشته باشیم و بنیان و پشتوانه ارز ملی را تقویت کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که در دولت چهاردهم باید مد نظر باشد توزیع عادلانه ثروت با هدف تحقق عدالت اجتماعی است.

محبی‌نجم‌آبادی با بیان اینکه گسترش آزادی‌های مشروع در چارچوب قانون اساسی باید در دستور کار دولت چهاردهم باشد، تصریح کرد: برای مثال باید موضوع اعتراضات قشری را ساماندهی کنیم، ما متأسفانه چندی پیش با اعتراض معلمان بازنشسته مواجه بودیم که برخورد شایسته‌ای با این عزیزان صورت نگرفت.

وی افزود: دولت آینده باید برخی از کار‌های بنیادین دولت شهید آیت‌الله رئیسی مانند دیپلماسی اقتصادی منطقه‌ای که به صورت جدی تأثیرگذار بود، را دنبال کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار