خطای محاسباتی تل‌آویو در حمله به یمن

رژیم صهیونیستی با تجاوز وحشیانه به یمن و بمباران شهر بندری «الحدیده» مرتکب اشتباهی راهبردی شد که این رژیم را بیش از پیش در بحران جنگ غزه فرو خواهد برد.
کد خبر: ۶۸۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 24July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی با انجام حمله نظامی به یمن و تجاوز وحشیانه به شهر بندری «الحدیده» و بمباران نقاط مختلف این شهر که به کشته و زخمی شدن چندین تن از مردم یمن انجامید در میان بحران جنگ غزه دچار اشتباهی راهبردی شد که می‌تواند بهایی بسیار سنگین برای این رژیم به دنبال داشته باشد.

خطای محاسباتی تل‌آویو در حمله به یمن

حال در این میان برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران منطفه‌ای در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری عنوان کردند که در صورتی که ارتش و نیرو‌های مردمی یمن قدرت و توان نظامی خودشان را بیش از این تقویت کرده و حمله مستقیم دیگری را علیه رژیم صهیونیستی و منافع آن در سرمین‌های فلسطین اشغالی انجام بدهند شاهد وارد شدن شوک بزرگ و سخنی به تل‌آویو خواهیم بود.

بر همین اساس است که باید گفت رژیم صهیونیستی با انجام تجاوز وحشیانه به یمن و بمباران شهر بندری «الحدیده» مرتکب اشتباهی راهبردی شده است. زیرا قطعا سران و مقامات تل‌آویو پیش از انجام حمله هوایی به یمن پیش‌بینی کرده بودند که اقدام تلافی جویانه‌ای از طرف ارتش و نیرو‌های نظامی این کشور انجام نخواهد شد و اگر عکس ماجرا روی بدهد و یمن نه تنها یک حمله بلکه حملات مستقیم متعددی را علیه این رژیم انجام بدهند شرایط سخت و بسیار بحرانی برای رژیم صهیونیستی پیش خواهد آمد.

البته باید گفت اولین رویارویی میان رژیم صهیونیستی و ارتش یمن فقط یک طرف ماجرا را به تصویر کشیده است و بخش اصلی و مهم تقابل میان دو طرف به عملکرد موفقیت‌آمیز ارتش یمن در هدف قراردادن کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند برمی‌گردد. زیرا عملیات‌ها و حملات ارتش یمن به این کشتی‌ها موجب شده تا با فلج شدن تجارت دریایی رژیم صهیونیستی ضربه‌ای سخت و دردناک به اقتصاد این رژیم وارد شود.

در حقیقت باید گفت تا اینجای کار در جریان درگیری میان ارتش یمن و رژیم صهیونیستی این نیرو‌های یمنی هستند که با شایستگی موفق شدند تا راهبرد اصلی خود مبنی بر فلج کردن و از کار انداختن خطوط دریایی این رژیم اشغالگر و نامشروع را محقق بخشند. این موفقیت و دستاورد‌های نیرو‌های یمنی تا آنجایی بوده که خود صهیونیست‌ها هم اذعان کردند در طول هشت ماه اخیر در حوزه نبرد دریایی با یمن در بحرانی شدید و بی‌سابقه فرو رفتند.

حال نکته جالب اینجاست که بعد از حمله پهپادی ارتش یمن به تل‌آویو، این سوال در اذهان مردم کشور‌های منطقه و جهان شکل می‌گیرد که کشور‌های دیگری که حمله به رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار خواهند داد کدام کشور‌ها خواهند بود. ضمن اینکه زمان انجام گرفتن این حمله هم بسیار مهم و قابل توجه است، زیرا اگر زمان حمله بعدی به رژیم صهیونیستی نزدیک باشد، وضعیت برای تل‌آویو و سران و مقامات رژیم صهیونیستی بحرانی‌تر شده و فرصت بسیار کمتری برای کنترل اوضاع جبهه‌های نبرد خود خواهند داشت.

اما اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی در تجاوز وحشیانه به یمن و بمباران شهر بندری «الحدیده» را از آنجایی می‌توان فهمید که کشور‌هایی که به نوعی دارای ارتباط با جنگ غزه و صحنه درگیری میان رژیم «اسرائیل» و یمن هستند موضعی بی‌طرفانه گرفتند و در میان این کشورها، اعلام بی‌طرفی آمریکا و عربستان سعودی بسیار قابل توجه و قابل تامل است.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی و شخص «بنیامین نتانیاهو» این روز‌ها در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط دوران تاریخ خود قرار دارند و تجاوز وحشیانه به یمن و بمباران شهر بندری «الحدیده» را می‌توان فرار رژیم صهیونیستی از شکست خود در جنگ غزه ارزیابی کرد که سعی دارد با آتش افروزی در سایر نقاط منطقه سرپوشی هرچند اندک و محدود بر شکست‌های خود در غزه بگذارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار