سردار رادان:

کاهش ۲۰ درصدی سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۳/ اگر پلیس اقتدار نداشته باشد امنیت خدشه‌دار می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون با کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۸۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ - 11August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز (یکشنبه) در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران بایستی انسان‌های باهوش، مسئول، توانمند و فهیم باشند و اگر این چند مشخصه باشد قطعا نسبت به مسائل حساس خواهند بود.

رسانه‌های نقش بی بدیلی در تولید امنیت در جامعه دارند

سردار رادان ادامه داد: اگر خبرنگاری مشخصه‌هایی که گفته شد را داشته باشد قطعا حقایق را سریع‌تر از دیگران شناسایی و خطاها، کاستی و نواقص را برطرف می‌کند و نسبت به آن مطالب را بیان می‌کند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در فراجا بیش از هر سازمانی رایحه قلم و کلام می‌تواند در انتظام، امنیت و وفاق جامعه نقش داشته باشد. 

رسانه‌های کشور نقش بی‌بدیلی در تولید امنیت در جامعه دارند

سردار رادان با بیان اینکه رسانه‌های کشور نقش بی بدیلی در تولید امنیت در جامعه دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با درک درست از حوادث مردم را به سمت حقیقت سوق دهند. 

سردار رادان خاطرنشان کرد: رسانه تاثیر بزرگی در افکار و عقاید عمومی مردم دارد و این رسانه است که می‌تواند افکار را از یک ریل به ریل دیگری تغییر دهد. 

نیروی پلیس پرماموریت‌ترین واحد نیروهای مسلح

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هشت سریال تاکنون کلید خورده و پخش خواهد شد. ۱۱۰ مستند از پلیس‌های تخصصی در حال تولید است.

وی با بیان اینکه ۴۰ ماموریت برای پلیس تعریف شده است، اضافه کرد: پلیس یکی از پرماموریت‌ترین واحدهای نیروهای مسلح و خدماتی است که هر کدام از ماموریت‌ها از چندین بخش تشکیل می‌شود. 

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه حداقل نسبت پلیس به جمعیت به ازای هر هزار جمعیت پنج نفر است که این جدای مرزبانی و یگان‌های ویژه است، گفت: پلیس شبانه روز در حال انجام وظایف است و شبانه روز نمی‌شناسد. 

شهادت ۳۰ پلیس از ابتدای سال تا کنون

سردار رادان با تاکید بر اینکه پلیس در سال ۱۴۰۲، ۹۳ شهید تقدیم نظام کرده است، خاطرنشان کرد: ما در ماموریت راهنمایی و رانندگی، مبارزه با قاچاق کالا و ... شهید داده‌ایم، کجای دنیا به این‌گونه است. 

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون پلیس در برقراری امنیت ۳۰ شهید تقدیم نظام کرده‌ است.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه اگر پلیس اقتدار نداشته باشد قطعا امنیت خدشه‌دار می‌شود، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر با موتور سوار مقابله نشود پیاده‌راه‌ها مکانی برای جولان آن‌ها می‌شود؛ وقتی با همین موتورسیکلت سواران برخورد می‌شود مردم اعتراض می‌کنند. 

سردار رادان با بیان اینکه ما به دنبال هوشمندی پلیس بودیم و خواهیم بود، گفت: مگر می‌شد با کار ساده و بدون هوشمندی در اربعین که پنج تا شش ساعت زائرین معطلی داشتند را به پنج ثانیه برسانیم. 

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات سرقت

وی درباره حوزه سارقین تاکید کرد: به گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۳ تا کنون ۲۰ درصد وقوع سرقت کاهش و ۳۰ درصد کشفیات افزایش پیدا کرده است.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه در موضوع اخلاق و عفاف و حجاب غفلت کرده‌ایم، گفت: طبق اسنادی که پلیس کشف کرده است موضوع کشف حجاب نیست، دشمنان به دنبال این هستند از کشف حجاب به برهنگی و عریانی و ... برسند و این را خودشان می‌گویند سندی از افسران موضوع فساد اخلاقی کشف کردیم که بیش از ۲۰ راهبرد دارد.

سردار رادان افزود: در یکی از راهبردها آمده است هر چادر یک پرچم است که باید آن را از بین ببریم.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها