دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شگفتی دختران با هویت ایران زمین در المپیک

ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده کلیدواژه دختر اصیل و با شرافت ایرانی را در االمپیک ۲۰۲۴ پاریس معنا بخشیدند.
کد خبر: ۶۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 17August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، ایرانی‌ها علی الخصوص زن‌های ایرانی این روز‌ها با شنیدن اسم مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی به خود می‌بالند چرا که آنها به معنای واقعی کلمه نشان دادند که دختر اصیل و با شرافت ایرانی چطور می‌تواند با اصالت و حجاب خود در صحنه‌های ورزشی بین المللی شرکت کند و برای کشورش افتخار آفرینی داشته باشد.
همان لحظه که مبینا نعمت زاده به مدال برنز رسید و با پرچم دور افتخار زد و مدال خودش را به امام زمان (عج) تقدیم کرد همه جهان در شگفتی این دختر ۱۹ ساله مات و مبهوت شدند و هر زن ایرانی به خودش افتخار کرد.

شگفتی دختران با هویت ایران زمین در المپیک

آنجا که پیروزی برحق ناهید کیانی مقابل کیمیا علیزاده ورزشکار مهاجر ایرانی الاصل که با پرچم بلغارستان در مسابقات المپیک پاریس شرکت کرده بود رقم خورد و شادی شورانگیز ناهید کیانی و افتخار به پرچم کشورمان ایران در نگاه همه مردم دنیا دیده شد همه نظاره گر بودند که بی وطنی درد بدی است آن لحظه شاید خیلی از ایرانی‌هایی که دلشان پر از شعف برد ناهید کیانی بود برای کیمیا علیزاده هم غصه دار شدند که به اعتبار حرفِ آدم‌های بی اعتبار اینگونه بی‌پرچم و بی‌هویت آواره‌ی غربت شد.

از این دو بانوی عفیف و ورزشکار و قهرمان ایرانی صحنه‌های پر افتخاری در تاریخ این کشور ثبت شد و در تاریخ ماندگار شدند برای سال‌های طولانی آنجا که با تمام مشکلات و کمبود‌ها پای ایران و ایرانی ماندند و حتی اگر شرایطش هم برایشان مهیا بود ماندند و ساختند و مدال گرفتند.

شگفتی دختران با هویت ایران زمین در المپیک

عزت و افتخار و وطن مفاهیمی دربرگیرنده عمق معنایی عظیمی است که به این راحتی از ذهن هیچ‌کس پاک نمی‌شود تمام مردم دنیا نسبت به وطن خود تعصب دارند که از این لحاظ ایرانی‌ها با توجه به مشکلات عظیمی که در طول تاریخ برای این کشور عظیم و پهناور به وجود آمده و چه انسان‌های نجیب و شریفی که برای این خاک و این قداست جان خود را از دست داده اند شاید نسبت به کشور‌های دیگر متعصب‌تر باشند.

ایرانی جماعت حتی اگر نقد و انتقادی هم به کشور داشته باشد باید بماند و بسازد و زیر این پرچم مقدس اقتدار به دست آورد تاریخ نشان داده آنکه به امید آزادی بیشتر و امکانات به روز‌تر از این کشور مهاجرت کرده هم نتوانسته به معنای واقعی طعم پول و آزادی را بچشد.

شگفتی دختران با هویت ایران زمین در المپیک

المپیک ۲۰۲۴ به ما نشان داد تمام افرادی که با اصالت ایرانی، اما با هویت کشوری دیگر در مسابقات شرکت کرده بودند در نگاهشان غم غربت و تنهایی موج می‌زد.

آنجا که تمام ایران پشت ناهید کیانی بودند و از او حمایت کردند حتی اگر مسابقه را هم واگذار کرده بود مردم او را تنها نمی‌گذاشتند طعم واقعی وطن داشتن و برای وطن تلاش کردن به وضوح دیده شد.

آری بی وطنی درد بدی است.

انتهای پیام/ 801

برچسب ها: ایران ، المپیک
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار