حسنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

"کاروان رهروان شهدا" وعده دیدار هفتگی با خانواده‌های شهدا در استان خوزستان

"کاروان رهروان شهدا حرکت خودجوش مردمی برای دیدار با خانواده‌های شهدا و گرامیداشت آنان است که سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود."
کد خبر: ۸۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ - 11May 2016

"علی حسنی" مدیر داخلی تشکل "کاروان رهروان شهدا" در استان خوزستان در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با این کاروان گفت: این کاروان سال 79 توسط سردار "سیدعباس موسوی" از یادگاران دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم "حمیدرضا فاطمی اطهر" با هدف دیدار با خانوادههای شهدای استان خوزستان و بزرگداشت این شهدا تشکیل شد.

وی افزود: این برنامه سهشنبه هر هفته برگزار میشود و در این سالها که استان خوزستان شهدای بسیاری را در راه دفاع از حرم تقدیم کرده، دیدارهای این کاروان عطر و بوی شهدای مدافع حرم نیز پیدا کرده است.

حسنی تصریح کرد: این کاروان حدود 700 نفر مخاطب دارد که از برنامههای آن آگاهی مییابند و در هر برنامه حدود 100 نفر شرکت میکنند.

وی بیان داشت: سهشنبه هفته گذشته مراسم جشن تولد شهید مدافع حرم فاطمی اطهر موسس این کاروان در گلزار شهدای اهواز برگزار شد. در این هفته نیز به طور استثنا، امشب با خانواده 2 شهید دیدار خواهیم کرد.

حسنی خاطرنشان کرد: در این دیدارها ضمن قرائت زیارت عاشورا، خانوادههای شهدا به ذکر خاطره میپردازند که و در پایان نیز قاب عکس شهیدی که متبرک به عکس شهید آن خانواده است به خانواده اهدا میشود.

وی با بیان اینکه کاروان رهروان شهدا یک حرکت خودجوش مردمی است، گفت: هزینههای این کاروان از سوی خانوادههای شهدا تهیه میشود. در تهیه کتابهای دفاع مقدسی که به افراد هدیه داده میشود نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و اداره کل کتابخانههای عمومی کشور همکاری دارند.

حسنی گفت: در این دیدارها گروهی مستندساز نیز حضور دارند که پس از فیلمبرداری و تدوین، مستند آن روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه سیمای استان پخش میشود. این تیم متشکل از خانم حیدری، آقای کردانی و اسدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانانی که در این کاروان حضور مییابند برای ایام راهیان نور به کوله بار معرفی میشوند تا خادم الشهدا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار