روزنامه ایندپندنت بررسی کرد؛

چرایی ارتباط دولت قطر با «جبهه النصره»/ آیا النصره یک گروه میانه رو است؟

روبرت فیسک در مقاله‌ای که در روزنامه ایندپندنت منتشر کرده است، نوشت: جبهه النصره بعد از جدایی از القاعده سعی می‌کند خودش را یک گروه میانه رو به غرب معرفی کند، درحالیه میانه رو نیست بلکه تروریست است.
کد خبر: ۸۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ - 11May 2016

چرایی ارتباط دولت قطر با «جبهه النصره»/ آیا النصره یک گروه میانه رو است؟

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «روبرت فیسک» نویسنده بریتانیایی در مقالهای که در روزنامه «ایندپندنت» آنرا منتشر کردهاست، نوشت: «جبهه النصره» بعد از جدایی از القاعده سعی میکند که خودش را یک گروه میانه رو به غرب معرفی کند، درحالیکه اینطور نیست.

روبرت فیسک در این مقاله معتقد است که «أیمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده به گروه به جبهه النصره اجازه داده تا از القاعده جدا شود، وی دف أیمن الظواهری را نیکو جلوه دادن النصره در سوریه عنوان میکند.

این نویسنده بریتانیایی در ادامه با بیان اینکه جبهه النصره از داعش خوشش نمیآید، نوشت: این گروه تروریستی همچنان تابع القاعده است. این گروه تروریستی را نه میتوان از لیست گروهای ترویستی که مد نظر آمریکا است، خط زد و نه میتوان آنرا در لیست گروههای میانه رو سوریه که غربیها اقدام به تنظیم آن کردهاند، درج کرد.

روبرت با اشاره به ارتباط جبهه النصره با دولت قطر و مصاحبه شبکه خبری الجزیره قطر با محمد الجولانی رهبر گروه تروریستی جبهه النصره که گفته بود هیچ مشکلی با مسیحیان، علویان و آمریکاییها ندارند و فقط علیه بشار اسد میجنگند، افزود: هیچ شکی نیست که جبهه النصره با حکومت قطر ارتباط دارد، وقتی سه روزنامهنگار اسپانیایی که در سوریه بازداشت شده بودند، آزاد شدند، خبرگزاریهای قطر به نقش حکومت این کشور در آزادی آنها افتخار میکردند.

روبرت فیسک در پایان مقاله تاکید کرد: القاعده تلاش میکند جبهه النصره را به صورت کاما تحت کنترل قرار دهد تا بوسیله این گروه تروریستی حکومتی را در استان ادلب تشکیل دهد که در این خصوص با داعش رقابت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار