خبر خوش تولیت آستان قدس رضوی برای جانبازان

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی خدمت رسانی به همه زائران و به ویژه جانبازان بزرگوار را وظیفه خود می‌داند و هر اقدامی که در راستای تسهیل ورود جانبازان به حرم مطهر نیاز باشد را انجام می دهد.
کد خبر: ۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ - 11May 2016

خبر خوش تولیت آستان قدس رضوی برای جانبازان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در دیدار با جانبازان قطع نخاع دفاع مقدس که به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز برگزار شد، با اشاره به نهضت های اسلامی و انقلابی در کشورهای منطقه، اظهار داشت: اکنون که پیام امید و نورانیت رزمندگان ما همه عالم را فراگرفته است، دشمنان به شبهه افکنی روی آورده و وارد عرصه جنگ نرم شدهاند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بیداری از بین رفتنی نیست، افزود: امروز که امواج بیداری در جهان گسترده شده، ممکن است مستکبران بتوانند با حیلههای مختلف حکومتها را متأثر کنند، اما نمیتوانند این پیام منتشر شده از خون شهدا و ایثار رزمندگان را از بین ببرند.

وی بیان کرد: بیداری اسلامی به این معناست که انسانها هویت اسلامی خود را بازیافتهاند و میخواهند در این عالم مسلمان زندگی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت را به عنوان یکی از ویژگیهای بارز شخصیت حضرت اباالفضل(ع) برشمرد و عنوان کرد: انسان با چشم سر میتواند اشیاء و اشخاص را تشخیص دهد، اما آنچه راه زندگی را به ما میآموزد، بصیرت است.

وی افزود: صفت مهم همه عاشورائیان آن بود که بصیرت بر شمشیرهایشان حکمرانی میکرد. در حالی که هواهای نفسانی بر انسانهای حاضر در صف مقابلشان چیره شده بود و از این روی سخن حق را نمی شنیدند یا نمی خواستند بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، جهل زدایی را یکی از نتایج مهم قیام حضرت اباعبدالله (ع) دانست و تصریح کرد: جانبازان عزیز ما نیز بصیرت داشتند و از همین روی در امتداد راه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به فرمان مقتدا و امامشان در جبهه ها حضور یافتند، با تمام سرمایه وجودشان از ارزش ها دفاع کردند و با وجود همه سختی ها دچار سستی نشدند.

وی سپس نقش برجسته همسران، مادران و فرزندان جانبازان را یاد آور شد و گفت: خانواده بزرگوار جانبازان عزیز که از آنها پرستاری میکنند و تمام سختیهای این مسیر را متحمل میشوند، نزد خداوند متعال جایگاه عظیمی دارند.

تولیت آستان قدس رضوی ظرفیت سازی را مهمترین عامل صبر و همراهی خانواده جانبازان دانست و تاکید کرد: اگر انسان با توجه به خداوند متعال، در خود ظرفیت ایجاد کند و آستانه تحملش را بالا ببرد، به مرحلهای می رسد که زینب کبری(س) رسیدند و در اوج مصائب و مشکلات فرمودند: جز زیبایی ندیدم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: توکل، ایمان، عبودیت، بندگی، صبر و ایستادگی زیباییهاییست که در عاشورا و عاشوراییان مشاهده شد و در مقابله رزمندگان ما با استکبار نیز به منصه ظهور رسید. اما یزیدیان و مستکبران نمیتوانند اینها را درک کنند.

حجتالاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با بیان اینکه جانبازان با پایداری عملی بر سخن و منش امام رضا(ع) نشان رضوی کسب کردهاند، گفت: آستان قدس رضوی خدمت رسانی به همه زائران و به ویژه جانبازان بزرگوار را وظیفه خود میداند و هر اقدامی که در راستای تسهیل ورود جانبازان به حرم مطهر نیاز باشد را انجام میدهد.

منبع: آ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار