شهیدی که هنگام اذان از خود بی‌خود می‌شد

وقتی حسین بانگ اذان را می‌شنید از خود بی‌خود می‌شد و کارهای دیگرش را تعطیل می‌کرد؛ این پایبندی به نماز اول وقت در رفتارهای دیگر وی نیز تاثیر گذاشته بود.
کد خبر: ۸۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ - 13May 2016

شهیدی که هنگام اذان از خود بی‌خود می‌شد

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، حسن کیانی، برادر شهید مدافع حرم، حسین کیانی که اخیراً در دفاع از حریم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیده است،  با بیان اینکه حسین انس و علاقه زیادی به قرآن داشت و همین انس با قرآن، وی را عاشق شهادت و جهاد کرده بود در سخنانی گفت: حسین تابع اسلام و ولیفقیه بود و خدا را شکر میکنم که برادر وی بودم.

وی ادامه داد: حسین عضو فعال بسیج بود و همیشه در مسجد و حسینیه مداحی میکرد. وی عاشق واقعی امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) بود و سرانجام نیز حسینیوار به شهادت رسید. حسین پای ثابت مراسم مختلف مذهبی بود و من را هم به حضور در این مراسم دعوت میکرد.

کیانی تاکید کرد: وقتی برادرم بانگ اذان را میشنید از خود بیخود میشد و کارهای دیگرش را تعطیل میکرد. این پایبندی به نماز اول وقت در رفتارهای دیگرش هم تاثیر گذاشته بود و با احترام و به خوبی با دیگران برخورد میکرد.

وی گفت: برادرم عضو چندین پایگاه بسیج بود و روز عاشورا با پیشانیبند «لبیک یا زینب(س)» به مداحی و سینهزنی میپرداخت.

برادر شهید کیانی به علاقه وی به تلاوت قرآن اشاره کرد و افزود: حسین علاقه زیادی به تلاوت قرآن داشت و همراه دوستانش جلسات ختم قرآن را در مسجد محله برگزار میکرد. وی عاشق همه آیات قرآن بود و می گفت تمام قرآن نور است و انسان را به سوی سعادت راهنمایی میکند. در هنگام تلاوت قرآن حالتی روحانی داشت که هرگز از ذهنم نمیرود.

تقید به انجام احکام دین و دستورات قرآن

همچنین علی میر از دوستان شهید گفت: من و حسین از کودکی با یکدیگر دوست بودیم و زمان شهادت حسین، من جانشین پایگاه بسیج محله بودم. میدیدم که حسین با ذوق و شوق در هر مناسبت مذهبی در هیئتها حضوری فعال داشت و پای پیاده در مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حسینی شرکت میکرد.

وی افزود: حسین قبل از اعزام به سوریه میدانست که شهید میشود و خدا را شکر میکنم به آرزویش رسید.

میر توضیح داد: یادم میآید در زمستان با هم به مشهد رفتیم. ورودی شهر به دلیل بارش سنگین برف بسته شده بود و میخواستیم برگردیم، چون هیچ محلی برای اقامت پیدا نمیشد. حسین نیم ساعتی از ما جدا شد و وقتی آمد پیرمردی نزد ما آمد و محلی را برای اقامت در اختیار ما گذاشت. این موضوع نشان میداد که حسین چقدر در زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مصمم است؛ در حالی که ما به راحتی قصد برگشت داشتیم.

وی گفت: حسین به اجرای احکام دین و دستورات قرآن بسیار مقید بود. وی با اینکه شوخطبع بود، سخنانش را بسیار محترمانه به دیگران میگفت و هیچ وقت باعث آزار دیگران نشد.

میر افزود: قبل از اعزام به سوریه وقتی دلیل این تصمیم را پرسیدم، سوگند یاد کرد که تنها برای حفظ حریم حضرت زینب(س) عازم میشود و بزرگترین افتخار برای وی شهادت در این راه مقدس و جنگ با داعشیها است.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار