ویژه برنامه روایت بی‌بی مریم بختیاری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

ویژه برنامه روایت بی‌بی مریم بختیاری قهرمان ملی مشروطه و مبارزه با استعمار از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، ۳۰ خرداد در موزه مشروطه شناسی شهر جونقان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ - 16June 2024

ویژه برنامه روایت بی بی مریم بختیاری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شناساندن شخصیت‌های بزرگ و تاثیر گذار تاریخ معاصر استان چهارمحال و بختیاری در عرصه دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع یکی از اهداف اصلی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است.

قائدی افزود: حوزه هنری استان پرتره شخصیت‌های به نام استان را در زمینه‌های مختلف به منظور شناسایی این شخصیت‌ها به نسل جوان تولید کرده که تا کنون پرتره بسیاری از آن‌ها رونمایی و معرفی شده است.

رئیس حوزه هنری درباره ویژه برنامه روایت بی بی مریم بختیاری گفت: بی‌بی مریم سردار بزرگ بختیاری از زنان تاثیر گزار تاریخ معاصر ایران زمین است که برای مطالبه حقوق زنان و مبارزه با اشغالگران روس و انگلیس فعالیت‌های بسیاری کرده است.

وی یاد آور شد: سردار بی بی مریم بختیاری از زنان مبارز دوران مشروطه خواهی است. پسر او علیمردان خان بختیاری نیز در آن زمان به جنگ با استبداد پرداخت و از سوی حکومت پهلوی اول اعدام شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در ویژه برنامه روایت این بانوی بختیاری، از پرتره این بانو و پرده نمایشی از رشادت‌ها و دلاوری‌های این بانوی بختیاری برای اولین بار رونمایی و توسط پرده خوانان و نقالان استان اجرا خواهد شد.

به گفته وی سخنرانی درباره شخصیت این بانوی تاثیرگذار استان، اجرای موسیقی و رونمایی از فراخوان پرده خوانی و نقالی با موضوع چهره‌های بزرگ استان نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، این رویداد از سوی حوزه هنری استان با همکاری شهرداری، شورای شهر جونقان و انجمن آفتاب مهرورزی این شهر چهارشنبه ۳۰ خرداد، ساعت ۱۷ در قلعه تاریخی شهر جونقان «موزه مشروطه شناسی» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار