لفاظی‌های ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چهارمین سخنرانی خود در کنگره آمریکا با تکرار لفاظی‌های ضد ایرانی خود تاکید کرد که هرگز اجازه نخواهد داد جنگ غزه به پایان برسد.
کد خبر: ۶۸۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 25July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی دیروز چهارشنبه سوم مرداد میان نمایندگان مجلس و سنای آمریکا حاضر شد و سخنرانی کرد که در سخنان ابتدایی خود با ادعای اینکه جنگ غزه، جنگ با محور ایران و مقاومت و جنگی مابین خیر و شر است، جمهوری اسلامی ایران را یک تهدید بزرگ و خطرناک برای «اسرائیل» و سایر کشور‌های جهان ازجمله آمریکا دانست.

لفاظی‌های ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

نتانیاهو در این سخنرانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در برابر پیچی تاریخی قرار گرفته است در تلاشی مضحک و مضبوحانه سعی کرد حقایق جنگ در نوار غزه را وارونه جلوه دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنرانی حتی پای خود را از این هم فراتر گذاشت و در اظهاراتی غیر واقعی عنوان کرد که محور ایران در مقابل «اسرائیل»، آمریکا و شرکای عربی قرار گرفته است.

اما نباید این موضوع مهم را از خاطر ببریم که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با جنگ در غزه اوضاع منطقه را متشنج و ملتهب نگاه داشته است، شب گذشته با سخنرانی در کنگره آمریکا با فراری رو به جلو سعی کرد تا وضعیت بحرانی منطقه و فاجعه‌بار غزه را از گردن «اسرائیل» ساقط کرده و مسئولیت آن را به گردن جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بیاندازد.

از طرف دیگر، «بنیامین نتانیاهو» در سخنان شب گذشته خود تلاش بسیاری کرد تا «آمریکا» و «اسرائیل» را در یک جبهه قرار داده و به متحدان آمریکایی خود خاطرنشان کند که باید در کنار یکدیگر بایستند تا آن چیزی را که او «تمدن» خوانده در برابر «بربریت» به پیروزی برسانند.

سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی در کنگره بیان شده که ارتش متجاوز و کودک‌کش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و ۹۰ هزار نفر دیگر را مجروح کرده است. ضمن اینکه بعد از ۱۰ ماه جنگ غزه شاهد هستیم که این باریکه به صورت کامل ویران شده و تمامی اماکن و زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

موضوع مهم دیگری که نتانیاهو تاکید فراوانی بر روی آن داشت این بود که در سخنان خود حمله هفتم اکتبر گروه مقاومت اسلامی فلسطینی «حماس» به رژیم صهیونیستی فقط حمله‌ای به «اسرائیل» نبود، بلکه حمله‌ای به مردم جهان بود. در واقع نخست وزیر رژیم صهیونیستی خیلی ناشیانه سعی کرد تا عملیات مقاومت فلسطین علیه دستگاه ظلم و ستم صهیونیست غاصب را به حمله علیه جهان غرب تبدیل کند.

اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بسیار خوب آگاه است که بعد از ۱۰ ماه جنگ غزه و در شرایطی که ارتش آن دچار کمبود نیرو‌های انسانی و تجهیزات و مهمات شده نیاز مبرم و اساسی به کمک‌ها و حمایت‌های آمریکا دارد در سخنرانی شب گذشته خود بازهم از آمریکا درخواست پشتیبانی همه جانبه کرد تا به زعم خود در برابر ایران و گروه‌های مقاومت از آمریکا و دنیای غرب دفاع و محافظت کند.

نتانیاهو در سخنان خود دست به یک بزرگنمایی مضحک دیگر زد و با بیان اینکه حمله ۷ اکتبر ۲۰ برابر بیشتر از حمله ۱۱ سپتامبر است سعی کرد تا جنگ غزه و نبرد با گروه حماس را بسیار بزرگ و بااهمیت جلوه بدهد تا از این طریق بلکه کشتار و نسل‌کشی‌هایی که در حق مردم مظلوم و بی‌گناه غزه مرتکب شده است را به نوعی توجیه کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی در کنگره در حال سخنرانی بود که مردم آمریکا و مخالفان ضد جنگ از ساعت‌ها قبل در بیرون از ساختمان کنگره تجمع کرده و علیه برنامه سخنرانی او دست به اعتراض و تظاهرات زده بودند. اما نتانیاهو بازهم در اظهاراتی مضحک کشورمان را اسپانسر معترضان آمریکایی معرفی کرد.

اما نکته بسیار جالب توجه و تامل برانگیز این بود که «رشیدا طلیب» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در هنگام سخنرانی نتانیاهو تابلویی را در دست داشت که روی آن عبارت «مجرم به نسل‌کشی» نوشته شده بود. موضوعی که به روشنی نشان می‌دهد حتی نمایندگان کنگره آمریکا هم در مجرم بودن نتانیاهو و پذیرفتن اتهام نسل‌کشی «اسرائیل» هیچ شک و شبهه‌ای ندارند.

در پایان باید گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تمام مدت زمان سخنرانی خود در کنگره آمریکا در تلاشی مضحک و مضبوحانه سعی کرد تا جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطینی را در واقع نبرد با جمهوری اسلامی ایران معرفی کند. اما غافل از اینکه دیگر امروز مردم منطقه و جهان این رژیم اشغالگر و نامشروع را به عنوان رژیم جنایتکار می‌شناسند و اینگونه سخنان و اظهارات نتانیاهو کوچکترین تاثیری بر افکار عمومی مردم جهان نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار