پانزدهمین سالگرد شهدای گردان۴۰۸ امام حسین (ع) لامرد برگزار شد

پانزدهمین سالگرد شهدای گردان۴۰۸ امام حسین (ع) شهرستان لامرد با حضور رزمندگان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، مسئولان و آحاد مردم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲ - 25July 2024
پانزدهمین سالگرد شهدای گردان۴۰۸ امام حسین (ع) لامرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، پانزدهمین سالگرد شهدای گردان۴۰۸ امام حسین (ع) شهرستان لامرد با حضور رزمندگان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، مسئولان و آحاد مردم برگزار شد.
 
حجت الاسلام و السملمین «عباس جنگجو» از فرماندهان جبهه مقاومت که در مراسم یادبود شهدای گردان ۴۰۸ امام حسین (ع) لامرد سخنرانی می‌کرد،  اظهار داشت: باید برای رسیدن به ظهور امام زمان(عج) تابع ولی فقیه بود و به فرمایشات ایشان گوش فرا دهیم و نباید در این مسیر راه را کج رفت، زیرا باعث شکست ما و جامعه خواهد شد.
 
وی گفت: در صحنه کربلا همه پیغمبر اسلام را قبول داشته و به فردای قیامت اعتقاد و ایمان داشتند و نماز می‌خواندند و حج می‌رفتند، اما به دلیل نداشتن بصیرت کافی موجب شهادت امام حسین (ع) شدند و به نیت ثواب و رفتن به بهشت به امام حسین تیر می‌زدند.
 
سخنران مراسم شهدای گردان ۴۰۸ امام حسین (ع) شهرستان لامرد گفت: بعضی از رجال سیاسی امروزه کاری با جامعه کرده اند که کسی نمی‌تواند از این تندباد‌ها جان و دینش را نجات دهد بلکه تنها با التزام عملی به معصوم و در نبود معصوم باید از مسلم زمان (مقام معظم رهبری) را تای پای جان کمک و همراهی کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود گریزی به سوریه زد و گفت: فردای قیامت همه باید پاسخگو باشیم و در زمانی که در سوریه بودیم سردار سلیمانی با رزمندگان خوش برخورد و خوش رو و مهربان بود.
 
جنگجو گفت: ما‌هایی که در نیمه شعبان برای امام زمان هزینه میکنیم، برپایی سه شنبه‌های مهدوی و دیگر برنامه‌های امام زمانی حضوری فعال داریم نباید با کمترین شبهه دچار انتخاب اشتباه شویم.
 
وی افزود: باید به امر ولی متعهد بود و برای امامی که سیاه می‌پوشیم، اشک می‌ریزیم، قید کار و زندگی را می‌زنیم و مرخصی‌ها را طوری تنظیم میکنیم که روز عاشورا و تاسوعا هیئت باشیم چرا آنجایی که باید باشیم نیستیم.
 
او تصریح کرد: عدم حضور به موقع و گوش به فرامین ولی حادثه کربلا رخ می‌دهد و انتظار می‌رود که در مورد حضور به موقع دقت نظر داشته باشیم و در انتخابات ها، حسینیه‌ها و مساجد و مراسمات ملی، مذهبی حضوری فعال داشته باشیم.
 
وی افزود: برنامه ریزی و استراتژی دشمن بر این بوده و هست که با توجه به انتخابات، بدحجاب و کم حجاب بهمراه فرزندانشان در مراسمات و هیئت‌ها حضوری فعال داشته باشند و حتی اشک هم بریزند و با این کارشان اهداف پلیدی را دنبال می‌کنند.
 
حجت الاسلام جنگجو بیان کرد: زمان شناسی یکی از مولفه‌های خطیری است که اگر اتفاق نیافتد به اسلام وقرآن ضربه مهلکی وارد می‌شود و باید خودمان را به بصیرت و علم و آگاهی مسلح کنیم وگرنه منجر به باخت خواهیم شد و باید از مسلم زمان حمایت کرد و نباید از مرکز ثقل روحانیت و معنویت دور شد.
 
حجت الاسلام جنگجو بابیان اینکه بعد از خداوند قدرتمندترین موجود خلق شده خود انسان است تصریح کرد: انسان هم قدرتمند است و هم قدرت آفرین لهذا باید از فرصت بوجود آمده بهره برد، زیرا در حادثه کربلا امام حسین قدرتمند بود و زینب کبری، امام سجاد و دیگران نیز هم قدرت آفرین بودند.
 
وی گفت: شهیدان همت، خرازی، سلیمانی، کاظمی و. قدرت آفرین بودند و در عملیات وعده صادق اتفاق بزرگی برای جبهه مقاومت افتاد و با توجه به اعلامی که از قبل کرده بودیم، اسراییل تمامی پایگاه‌های منطقه‌ای خود را به حالت آماده باش درآورده بود و ما نیز موشک‌های نسل قدیم و حتی موشک‌هایی که وقت آنها رو به اتمام بود را به میدان آوردیم و زدیم.
 
وی خاطرنشان کرد: سوریه با تمامی امکاناتی که داشت پیروز میدان نمی‌شد، اما پرقدرت‌ترین عامل و مولفه پیروزی سوریه حضور ایرانی‌ها و پرچم یاحسین و یازهرا بود و قدس هم آزاد نمی‌شود الا به دست ایرانیان و نباید در این زمینه شک کرد.
 
وی، در پایان با بیان این مطلب که حاج قاسم شخصیتی پرکار، خوش برخورد و اهل نماز شب بود اظهار کرد: نباید سخنان رهبری را تفسیر به رأی کرد و یا در پیروی از امام و رهبری غفلت کرد، بدانید که چشم عالم به جمهوری اسلامی ایران است و باید از عاشورا درس عبرت گرفت.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم باشکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج احمد غلامی، حاج قاسم امیری و پیران گورکانی از شهدای گردان ۴۰۸ امام حسین (ع) شهرستان لامرد، کربلایی سید هاشم موسوی دقایقی به مداحی و روضه خوانی پرداخت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار