مدیر انتشارات دارخوین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

دلیل استقبال زیاد از کتاب شهید مجید قربانخانی

احمدی با اشاره به استقبال بی نظیر مخاطبان از خاطرات این شهید مدافع حرم گفت: این کتاب در برگیرنده خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است که توسط خانم کبری خدابخش‌دهقی در ۱۲۸ صفحه نوشته شده است.
کد خبر: ۶۸۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 28July 2024

«جانمراد احمدی» مدیر انتشارات دارخوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، از تجدید چاپ کتاب «مجید بربری» و «محسن حججی» خبر داد و اظهار داشت: کتاب «مجید بربری» برای بیست‌ویکمین بار تجدید چاپ شد و کتاب «محسن حججی» به چاپ چهارم رسید. کتاب «مجید بربری» شامل خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است؛ چاپ اول این کتاب پیش از این با نام «پناه حرم» منتشر شده بود که به «مجید بربری» تغییر نام داده شد.

سهم اندک ناشران شهرستانی از حمایت‌های وزارت ارشاد

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مخاطبان از خاطرات این شهید مدافع حرم گفت: این کتاب در برگیرنده خاطرات شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است که توسط خانم کبری خدابخش‌دهقی در ۱۲۸ صفحه نوشته شده است.

 مدیر انتشارات دارخوین افزود: شخصیت چند وجهی شهید مجید قربانخانی باعث استقبال خوانندگان از این کتاب شده است. نوع نگارش این کتاب نیز بر جذابیت آن افزوده است. این شهید را باید حر مدافعان حرم نامید، چراکه وی تا یک سال قبل از شهادت مسیر زندگیش روند دیگری را طی می‌کرده ولی مسایلی و ارتباطاتی باعث تغییر مسیر زندگی ایشان می‌شود و نهایتا در خان‌طومان سوریه آسمانی شد.

وی گفت: زندگی شهید مجید قربانخانی دو بخش دارد. بخش اول بخش تاریک و خاکستری آن است. او در یافت‌آباد تهران قهوه خانه داربوده، و زندگی او سرشار از مواردی است که این جور آدم‌ها با آن در گیر هستند از درگیری و دعوا‌های هر روزه تا به رخ کشیدن آمار قلیان‌های قهوه خانه اش.

مدیر انتشارات نشردارخوین تصریح کرد: بخش دوم زندگی قربانخانی عنایتی است که به او می‌شود و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود و مهر حر مدافعان حرم بر پیشانی او نقش می‌بندد و او گرچه تک پسرخانواده است و قرار نیست که آنها به سوریه اعزام شوند ولی عنایت بی بی او را به سوریه می‌کشاند و مدافع حرم می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: مجید قصه ما گرچه ناراحت خالکوبی‌های بر بازو‌های خویش است، اما سرنوشتش این طور می‌شود تا در خانطومان از بدنش هیچ برنگردد تا نه نشانی از خودش باشد نه خالکوبی هایش. قصه مجید بربری، قصه‌ای از جنس شاهرخ ضرغام حر انقلاب است که توصیه می‌کنم حتما مطالعه آن را از دست ندهید.

وی به نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قوانین خودش پایبند نیست، افزود: مثلا در بحث غرفه‌ها و ناشرین شهرستانی در نمایشگاه کتاب باید تخفیف‌هایی برای ناشرین قائل شود که صورت نمی‌گیرد. در گذشته خرید از ناشرین صورت می‌گرفت تا هزینه‌های غرفه‌های آن‌ها جبران شود و این برنامه در سال‌های مختلف در جریان نمایشگاه کتاب وجود داشت و از ناشران تعدادی عنوان کتاب انتخاب می‌شد و خریدهایی صورت می‌گرفت که این برنامه تعطیل شده است. 

مدیر انتشارات نشردارخوین ادامه داد: امسال کمتر از ده ناشر استان اصفهان در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده بود و علت این استقبال کم، هزینه‌های بالای اسکان و دیگر مسائل برای ناشران است از طرفی فروش در نمایشگاه در سطح کمی قرار دارد و جبران این هزینه‌ها صورت نمی‌گیرد لذا فقط ناشران به فروش اینترنتی محدود می‌شوند. به‌خاطر همین حضور در نمایشگاه برای ناشران شهرستانی ضرر است چون هزینه‌های اسکان و ... برای ناشر بالاست.

احمدی تصریح کرد: ما ناشران شهرستانی به دلیل اینکه علاقه‌مند به فضای کتاب هستیم هرساله در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می‌کنیم درحالی که هرساله شرایط سخت‌تر می‌شود و ما هرساله باید با ضرر از نمایشگاه خارج شویم لذا ناشران شهرستان به‌لحاظ مالی از نمایشگاه کتاب ضرر می‌کنند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار