مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

شهدای خبرنگار در راستای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق گام برمی‌داشتند

سرهنگ کریمی گفت: ما شهدای خبرنگار زیادی داشتیم که با حضور خود در کنار رزمندگان، در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق گام برمی‌داشتند.
کد خبر: ۶۸۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳ - 10August 2024

شهدای خبرنگار در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که ادامه دهنده راه انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و شهادت شهید هنیه اظهار داشت: خدا را شکر با انتخاب جانشین پس از شهادت ایشان جبهه حماس نشان داد که آماده‌تر از قبل در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت گام برداشته و قوی تر و مقتدرانه تر در جبهه مقامت ادامه مسیر می دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی گفت: این شهید الگویی مناسبی برای جوانان این مرز و بوم است چرا که ایشان همچون سید و سالار شهیدان به شهادت رسیدند و شهادت را با افتخار به آغوش کشید و خم به ابرو نیاورد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: این روز یکی از روزهای تاریخی و مهم در کشور ما است. ما شهدای خبرنگار زیادی داشتیم که با حضور خود در کنار رزمندگان ثابت کردند در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق گام برمی داشتند.

این مقام مسئول افزود: لحظات سخت و سنگینی در دوران دفاع مقدس بر امت ما گذشت و این حوادث را شهدای خبرنگار با نثار خون خود ثبت و ضبط کردند و در مسیر بصیرت افزایی و آگاهی بخشی گام های اساسی برداشتند.

سرهنگ کریمی، به تأثیر کار رسانه اشاره کرد و ادامه داد: امروز در غزه شاهد شهادت زنان و کودکان بی گناهی هستیم و حوادث سنگینی که بر اسلام و جهان اسلامی می گذرد که این آگاهی بخشی توسط خبرنگاران که هیچ امنیتی ندارند انجام می شود و تلاش می کنند تا ظلم و ستم رژیم صهیونیستی را به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به خیزش جهانی در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: تأثیری که در کشورهای مختلف می‌بینیم حاکی از تلاش بیش از حد خبرنگاران است. با کمبود امکانات و محاصره صد در صدی باز هم در تلاش هستند و اگر این تلاش ها نبود امروز شاهد این بیداری سراسری در جهان نبودیم.

سرهنگ کریمی با اشاره به اهمیت و تلاش خبرنگاران در نقاط مختلف، گفت: خبرنگاران در غزه مخابره کننده مظلومیت، ایثار و مجاهدت های این ملت مظلوم هستند و امروز شاهد خیزش جهانی بر علیه جنایات صهیونیست ها هستیم. اگر  این تلاش ها و ایثارگری های خبرنگاران نبود مردم مظلوم فلسطین از شر این رژیم منفور امیدی به نجات غیر از خدا نداشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه ۵۴ برنامه در تقویم کشوری و استانی دفاع مقدس تدوین شده است افزود: برخی از این مناسبت‌ها در تقویم رسمی کشور و دفاع مقدس نیامده است که امیدواریم این مهم انجام و بتوانیم شهدای بزرگوار را معرفی کنیم.

وی با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: روز ورود آزادگان عزیز به کشور روز بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور ما است و برنامه‌های ویژه‌ای در هفته در نظر گرفته شده است.

این مقام استانی، همچنین با بیان اینکه در حوزه بانوان و زنان اتفاقات بسیار خوبی در کشور رقم خورده است، گفت: از همان روزهای ابتدایی جنگ، بسیاری از زنان در کنار مردان و دوشادوش آنان در صحنه حضور یافته و از این آب و خاک دفاع کردند.

وی در ادامه تأکید کرد: رکن اصلی دفاع مقدس مردمی بودن است که اگر مردم در کنار انقلاب نبودند و رهبری‌ها و هدایت‌های امامین انقلاب نبود امروز شاهد این موفقیت‌ها نبودیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم الگویی برای همه آزادی خواهان شده است و باید قدر این مردم شهید پرور، انقلابی وولایتمدار را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار