مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

تجلیل از برگزیدگان اختتامیه هشتمین دوره جشنواره استانی فانوس و ششمین جشنواره فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی

سرهنگ فلاحی گفت: در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری دفاع مقدس خراسان جنوبی "فانوس" و ششمین جشنواره فعالان فضای مجازی از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل شد.
کد خبر: ۶۹۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ - 18September 2024

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری دفاع مقدس اظهار داشت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی هرچه از دفاع‌ مقدس دور می‌شویم باید معرفت بیشتری پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی بوده که برای جهان اسلام نقش‌آفرین است و اگر امروز در صنعت موشکی حرفی برای گفتن داریم از نتایج دفاع مقدس بوده لذا نیاز است همه بخش‌ها، افراد و هنرمندان به دفاع مقدس و نشر آن بپردازند.

 فلاحی خواستار کار فرهنگی مستمر بر اساس آسیب‌های موجود در جامعه شد و افزود: دشمن به دنبال این است که عظمت دفاع مقدس را بشکند و از انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جلوگیری کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: شورای شهر و شهرداری باید در موضوعات مربوط به دفاع مقدس بیش از این همکاری داشته باشند و در نشر این مهم هزینه کنند.

وی از برنامه‌ریزی اجرای ۲۴۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان خبرداد و گفت: این برنامه‌ها در قالب ۱۵۲۸ فعالیت اجرایی می‌شود.

در این مراسم از خانواده مرحومه منصوره عسگری دشت بیاض هنرمند و نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی تقدیر شد.  از ٧٢٠ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی «فانوس»، ۴۲ اثر در بخش‌های مختلف برگزیده و از صاحبان این آثار تقدیر شد. 

در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی نیز ۴۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد که در این میان ۸ اثر در بخش‌های مختلف برگزیده و تقدیر شدند.

همچنین از برگزیدگان جشنواره ترنم فتح (گروه‌های موزیک نیرو‌های نظامی و انتظامی استان) در سال گذشته هم با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد. 

در پایان از مستند سینمایی (هفت سال اینجا)، کار مشترک مدیریت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و شبکه افق رونمایی شد. این مستند براساس سرگذشت آشنایی یکی از مجاهدین اسیر عراقی و یکی از که اسرای خراسان جنوبی در زمان اسارت و پس از دفاع مقدس تولید شده قرار است هفته دفاع مقدس از شبکه استانی خاوران و شبکه افق پخش شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار