مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی است/ ضرورت تلاش همگانی برای زنده نگهداشتن این فرهنگ

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی در حمع مدیران فرهنگی شهرداری‌های استان سمنان با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور خواهد بود، گفت: ناب ترین تفکری که در انقلاب رمز پیروزی و موفقیت ما بود، فرهنگ دفاع مقدس بود و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ ناب مقدس را زنده نگه داریم و نشر دهیم.
کد خبر: ۸۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ - 12May 2016

فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی است/ ضرورت تلاش همگانی برای زنده نگهداشتن این فرهنگ

به گزارش دفاع پرس از سمنان، مدیران فرهنگی شهرداریهای استان با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار شکریان سرپرست امور شهری و شورای استانداری سمنان، ضمن تبریک حلول ماه شعبان از شهرداری سمنان به عنوان میزبان این جلسه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان پیشنهاد دهنده برگزاری جلسه تشکر و قدردانی نمود.

شکریان افزود: هر مقطع از تاریخ یک ملت میتواند برای تاریخ آن مملکت نقطه عطف و سایه باشد؛ جنگ تحمیلی نقطه عطفی برای تاریخ کشور ایران بود و هر چه به دوره دفاع ارج نهیم در واقع به خود ارج گذاشتهایم و هر چه این دوره را برای نسل آتی شفافتر بیان کنیم آنها قدر خود و مملکت خود را بهتر میدانند و در راه پاسداری از آن حمایت و همکاری بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری سال 95 را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کردهاند که در این راستا، بیشتر از هر مقطع دیگری، ما نیاز به تفکر بسیجی و تفکر حماسه سازیهای ما در دوران دفاع مقدس داریم که تفکر بسیجی تفکر پرکاری، تفکر اخلاص، تفکر کم خواهی است و تمامی اینها با شعار امسال مطابقت دارد که بسیجیان در دوران جنگ و انقلاب با کمترین خواسته، کمترین هزینه و سلاح نظامی، بیشترین پیروزیها و بیشترین بهره را به کشور ما عطا کردند که تمامی اینها بر اساس ایدئولوژی اسلامی بوده است.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن تشکر از مدیران فرهنگی شهرداریهای استان، حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: این ماهها ایام بهار معنویت است و از خداوند این توفیق را میطلبیم که در تقویت ایمان و اخلاق و نزدیک شدن به خدای متعال بیشتر تلاش کنیم و خود را برای ماه ضیافت الهی آماده کنیم.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبات سفر سال 85 مقام معظم رهبری به استان بوده است که بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور خواهد بود که ثمرات و برکات آن به همت و تلاش شما عزیزان استانی خواهد شد.

سلامی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ما ثمره مجاهدت همه ائمه بزرگوار ما بود که از صدر اسلام تلاش کردند حکومت اسلامی را به وجود آوردند و نهایتا ثمره قیام خونین ابا عبداله الحسین(ع) را میتوان نام برد و در عصر و زمان ما این انقلاب شکوهمند با معماری و رهبری رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی به ثمر نشست.

وی ادامه داد: بزرگترین واقعه بعد از انقلاب اسلامی که برای توقف انقلاب و شکست آن مواجه شدیم، موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی 8 ساله بود که همه دنیا در یک سو در این جنگ در مقابل ما ایستادند و مردم ایران مظلومانه با کمترین امکانات در سوی دیگر که مردم ایران با ایمان، پیروی از ولایت، وحدت، همبستگی و مدیریت جهادی توانستند در مقابل دنیا ایستادگی کنند و پیروز شوند که این روحیه، یک روحیه بسیار با عظمت و قوی بود که نشان داد که اگر این روحیه و این ویژگیها را داشته باشیم و نگه داریم ایران شکست ناپذیر است.

سلامی بیان داشت: کار عظیمی از کارهای فرهنگی شهر که با همت و درایت و مجاهدت شما که امروز هم اقدامی در عرصه فرهنگی انجام  میشود عبادت و مجاهدت در راه خداست. در حالیکه دشمنان قسم خورده ایران در صدد هستند از راه فرهنگی به ما ضربه بزنند که آثار آن را هم اکنون در برخی بخشها میبینیم.

وی گفت: ناب ترین تفکری که در انقلاب رمز پیروزی و موفقیت ما بود، فرهنگ دفاع مقدس بود و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ ناب مقدس را زنده نگه داریم و نشر دهیم. راه پیروزی ما بر دشمنان، راه طی کردن مسیر نورانی انقلاب اسلامی راهی است که 3000 شهید استان این مسیر مقدس را طی کردند و جان را فدای اسلام کردند تا اسلام زنده بماند. امروزه با فرصتهای فرهنگی میتوانیم از این فرصتها، خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه دهیم که ما را نزدیک و متصل نگه دارد به این راه نورانی و مقدسی که امام بزرگوار و معمار انقلاب اسلامی پایه گذار آن شد و در این مسیر نیازمند تلاش و مجاهدت شما عزیزان در عرصه فرهنگی هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: یک بخش کار برای حفظ و گسترش تفکر انقلاب و دفاع مقدس در جامعه باید زنده نگه داشتن مناسبتهای بزرگ دفاع مقدس باشد، به گونهای که به فراموشی سپرده نشود. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند: "دفاع مقدس یک گنج است و این گنج بزرگ باید تاریخ انقلاب اسلامی را تغذیه  کند. ما باید در سالروز عملیاتهای بزرگ که استان ما در آن نقش بزرگی ایفا نموده و مردان بزرگ از این استان رفتند و مجاهدت کردند تا انقلاب اسلامی زنده بماند، و باید این مناسبتها را در تقویم مناسبت فرهنگی خود قرار دهیم و گرامی بداریم و دیگران را به این میدان فرهنگی بزرگ دعوت کنیم و در این راه از ظرفیتهای بسیج، نهادهای فرهنگی، دستگاه های مختلف اجرایی، نیروهای مسلح جهت کمک و هم افزایی استفاده نماییم.

سلامی در ادامه مطالب خود افزود: مناسبت ویژه دفاع مقدس که در آستانه آن قرار داریم سالروز حماسه سوم خرداد است که یک مناسبت ویژه دفاع مقدسی میباشد، حماسه عظیمی که رزمندگان در فتح خرمشهر به وجود آوردند و جبهه انقلاب اسلامی پس از فتح خرمشهر، پیروزیهای بزرگی را به دست آوردند که امام بزرگوار، فتح خرمشهر را به عنوان فتح ارزشهای اسلامی نام بردند و فرمودند: "فتح خرمشهر مسأله عادی نیست بلکه مافوق طبیعت است." وی گفت: "خرمشهر سنبل مقاومت ملت بزرگ ایران شد." در طول دفاع مقدس که استان سمنان با حضور مؤثر و حماسی نیروی ارتش، جهاد، بسیج، سپاه و نیروهای مردمی نقش بسزایی در این داشتند که در این عملیات  85 شهید از استان فدای اسلام و انقلاب اسلامی گردید که تیپ 58 ذوالفقار نیز 107 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نمودند.

در ادامه این جلسه حول محورهای مدیریت و انسجام و هماهنگی در خصوص نامگذاری اماکن شهری به نام عملیاتها و مناسبتهای دفاع مقدس و جمع آوری آمار و ارقام مکانهای نامگذاری شده و ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام در سطح استان و برگزاری جلسات به صورت فصلی با موضوعات مهم دفاع مقدس در ایام ویژه و بزرگ دفاع مقدس با محورهای مشخص صحبت و تبادل نظر شد.

در پایان مقرر گردید که برگزاری جلسه با حضور استاندار محترم استان و شهرداریها و معاونین شهرداری در سطح استان، استفاده از ظرفیتهای مختلف در انجام کارهای فرهنگی دفاع مقدس، ارسال گزارشات و اقدامات فرهنگی سال 94 شهرداریها به اداره کل، اعلام برنامههای مربوط به ایام سوم خرداد به اداره کل، جمع آوری آثار و نشر کتب با موضوع دفاع مقدس، تدوین و چاپ کتب نقش هر استان در دفاع مقدس صورت گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار